اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بهار خبر داد

ثبت‌نام 6 هزار و 556 دانش‌آموز ابتدایی در بهار

مدیر آموزش و پرورش بهار گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در دوره ابتدایی 6 هزار و 556 دانش‌آموز، در دوره اول متوسطه یک‌هزار و 763 دانش‌آموز، در دوره دوم متوسطه 2 هزار و 68 نفر و در دوره دوم فنی و حرفه‌ای و کاردانش 969 نفر حضور یابند.

ثبت‌نام 6 هزار و 556 دانش‌آموز ابتدایی در بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به پروژه مهر اظهار داشت: پروژه مهر شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که مدیریت از اوایل خرداد تا پایان شهریور برای آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری نقل و انتقالات درون‌استانی و برون‌استانی صورت گرفته و نیروهای ورودی شامل 35 نفر آموزگار و هشت نفر دبیر و 40 نفر نیز نیروهای خروجی هستند.

مدیر آموزش و پرورش بهار ابراز داشت: در دوره ابتدایی 12 نفر کسری نیرو وجود دارد و کسر و مازاد نیرو در دوره دوم متوسطه معادل 320 ساعت کسر نیروی موظف و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز 280 ساعت کسر نیروی موظف وجود دارد.

وی از اجرای دوره‌های ضمن خدمت خبر داد و گفت: این دوره‌ها در پایه سوم با 100 نفر در سه کلاس و در پایه اول دور اول متوسطه با 158 نفر و دوره بدو خدمت نیز با 39 نفر در دو مرحله عمومی و تخصصی در شهریور ماه برگزار می‌شود.

زارعی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال در دوره ابتدایی 6 هزار و 556   نفر دانش‌آموز در 290 کلاس، در دوره اول متوسطه یک هزار و 763 دانش‌آموز در 86 کلاس، در در دوره دوم متوسطه 2 هزار و 68 نفر در 90 کلاس و در دوره دوم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش 969 نفر در 47 کلاس حضور یابند.

وی ادامه داد: سازماندهی نیروی انسانی در دوره‌های مختلف نیز در حال انجام است و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش بهار گفت: با درایت و مدیریت، کسری نیروی انسانی موجود حل شده است.

معاون فرماندار بهار نیز با تأکید بر اهمیت ویژه آموزش و پرورش، این نهاد مقدس را زیربنای توسعه و پیشرفت دانست و از تمام مسئولان خواست با این نهاد همکاری لازم را داشته باشند.

علی‌اکبر سلطانی‌راد به فعالیت‌های شورای آموزش و پرورش پرداخت و گفت: شورای آموزش و پرورش به عنوان مرجع مهم تصمیم‌گیری و راهبری در امور مهم نظام تعلیم و تربیت و مورد حمایت جدی مسئولان است.

وی افزود: دانش‌آموزان بهار استعدادهای علمی بی‌نظیری دارند که همه باید در راستای به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها تلاش کنند و بسترهای مناسب برای شکوفایی توانمندی‌ها فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بهار به ارائه گزارشی از کمیته تعمیر و تجهیز پروژه مهر پرداخت و گفت: در راستای اجرای طرح روستا مرکزی 18 سرویس برای دانش‌آموزان استثنایی و 40 سرویس برای دانش‌آموزان عادی در نظر گرفته شد. 

علی‌اصغر بهمنی افزود: احداث سرویس بهداشتی در 21 مدرسه با 34 چشمه سرویس و تفکیک سرویس‌های بهداشتی در 24 مدرسه مختلط با 116 چشمه سرویس، از دیگر اقدامات بوده است.

وی از توزیع کتب درسی توسط عاملین مجاز توزیع از 15 شهریور ماه سال جاری خبر داد. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بهار ادامه داد: در راستای تعمیر و تجهیز مدارس از ظرفیت مدارس، مجمع خیرین مدرسه ساز، شورای اسلامی روستا و دهیاران، شورای اسلامی شهرها، مدیریت آموزش و پرورش و طرح هجرت استفاده شده است.

 وی اظهار داشت: در طرح هجرت دانش‌آموزی برنامه‌های فرهنگی حین اردو و برنامه‌های عمرانی شامل دیوارنویسی و نقاشی مدارس و تعمیرات مدارس و برنامه‌های فرهنگی پایان اردو انجام می‌شود.

بهمنی اضافه کرد: در طرح هجرت دانشجویی نیز برنامه های فرهنگی در روستا ها و برنامه های عمرانی در مدارس روستایی با همکاری آموزش و پرورش بهار صورت گرفته است.

در ادامه معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بهار با اشاره به فعالیت‌های تابستانی گفت: در فصل تابستان کلاس‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی، تفریحی و سازندگی در شهرستان بهار فعال بوده است.

سیدرضا موسوی افزود: برگزاری اردوهای متمرکز استانی و اردوهای بنیاد علوی نیز از مهمترین برنامه‌های اجرا شده است.

وی برگزاری کلاس‌های طرح هجرت، جشن نیمه شعبان و برگزاری هفت محفل انسی با قرآن با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی، کانون پرورشی، کمیته امداد و بسیج سپاه را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/2499/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول