اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشاورزان گندم کار مراقب بیماری زنگ زرد گندم باشند

اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه در برخی مزارع بیماری زنگ زرد گندم در مرحله خوشه مشاهده شده بر ضرورت توجه کشاورزان به جلوگیری از شیوع این بیماری تاکید کرد.

کشاورزان گندم کار مراقب بیماری زنگ زرد گندم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی اصفهان در این اطلاعیه آمده است: با توجه به مشاهده بیماری رنگ زرد گندم در مرحله خوشه در تعدادی از مزارع گندم و جو استان، کشاورزان ضمن بازدید از مزارع خود در صورت مشاهده جوش‌های نارنجی رنگ بیماری در روی برگ ها و خوشه های گندم و جو جهت مبارزه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی محل خود مراجعه فرمایند.

همچنین این وزارتخانه در ادامه از کشاورزان ذرت‌کار اصفهان درخواست نموده برای دریافت حواله خرید بذر ذرت با قیمت مصوب به مراکز خدمات جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کرده و از خرید هرگونه بذر فاقد تاییدیه موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال توصیه شده برای سال 1392 خود داری فرمائید.

براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی اصفهان قیمت فروش بذر ذرت 704 برای مصرف کننده برای هر کیلوگرم 63 هزار ریال است و از کشاورزان در خواست شده درصورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

به گفته روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان عرضه بذر با قیمت مصوب به اندازه کافی تدارک شده است.

انتهال پیام/2301/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول