اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سکوت شکسته شد / مجلس دیروز از آن نمایندگان مردم خوزستان بود

خوشبختانه نمایندگان مردم استان خوزستان روز گذشته در صحن علنی مجلس با ارائه نظرات موافق و مخالف خود سکوت چند روزه‌شان را در خصوص وزرای پیشنهادی کابینه روحانی شکستند.

سکوت شکسته شد / مجلس دیروز از آن نمایندگان مردم خوزستان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، روز گذشته به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر «نمایندگان مجلس خوزستان این روزها عجیب سر به زیر شده‌اند» در این خبرگزاری، خوشبختانه شاهد شکسته شدن سکوت نمایندگان بودیم.

نمایندگان خوزستان در صحن علنی مجلس گل کاشتند و با ارائه نظرات موافق و مخالف خود سکوت چند روزه‌شان را در خصوص وزرای پیشنهادی کابینه روحانی شکستند.

سخنان قرص و محکم و ایراد بیانات آنها در همین راستا افتخار را برای بار دیگر به خوزستانی و هم‌استانی‌های ما بازگرداند و چه خوب است که برای پیگیری هر مشکل و معضلی چنین عمل کنند.

مطمئنا بیان نظرات و موضع ‌گیری‌های نمایندگان در خصوص انتخاب وزرا منافع و مصالح کشور و استان را به دنبال خواهد داشت و این امر را نمی‌توان شخصی و یا محدود به منطقه‌ای دانست.

* نعمت‌زاده از جنس صنعت است

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر صنعت، معدن و تجارت چنین عنوان کرد: افراد معرفی شده برای کابینه افرادی کارآمد و کاردان هستند.

محمدباقر شریعتی تصریح کرد: نقطه قوت برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت عدم کلی‌گویی و توجه به جزئیات و اعلام دقیق برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: برنامه‌های نعمت‌زاده در بهبود فضای کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری داخل و خارجی بوده و این برنامه‌ها به صورت شفاف لحاظ شده‌اند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت‌های ایجاد شده توسط ایشان در پتروشیمی افزود: نعمت‌زاده قدرتمندترین وزیر کابینه است.

وی بیان کرد: برنامه‌های ایشان برای تسهیل امور تولید و سعی در درک منطقی از فضای صنعت بازرگانی دارد.

شریعتی همچنین عنوان کرد: وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت با برنامه‌هایش نشان داده است که از جنس صنعت است زیرا مدیری است که آسیب‌شناسی تولید را می‌شناسد و با تعامل سازنده با سایر وزرا چرخ‌های صنعت را با سرعت فزاینده خواهد چرخاند.

* در 8 سال وزارت نعمت‌زاده تنها در برخی زمینه‌ها پیشرفت حاصل شد

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: نعمت‌زاده نزدیک به 70 سال سن دارد، درست است که در چنین سن و سالی، کوله‌باری از تجربه همراه دارد اما باید پرسید با توجه به سن بالای آقای نعمت‌زاده، او چقدر می‌تواند در وزارت صنعت، معدن و تجارت وقت بگذارد؟

عبدالله تمیمی همچنین عنوان کرد: وی هشت سال وزیر صنایع بودند و در طول این مدت فقط در برخی از زمینه‌ها توفیق داشتند.

وی ادامه داد: در برنامه پیشنهادی نعمت‌زاده، فقط در حوزه صنعت، مطالبی ذکر شده و به حوزه معدن اشاره‌ای نشده است، برنامه آنچنانی در حوزه معدن وجود ندارد به خصوص اینکه با مشکلات عدیده‌ای در حوزه معدن مواجه‌ایم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره خام‌ فروشی در بخش معدن، رهبر معظم انقلاب چندین بار نسبت به این موضوع مبنی بر عدم خام فروشی تأکید کرده‌اند اما چرا برنامه‌ای در این باره ارائه نشده است؟!

وی بیان کرد: ما در حوزه تجارت، مشکلات و معضلات زیادی داریم،‌ چرا در این دو حوزه، برنامه روشنی توسط وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ارائه نشده است!

* پورمحمدی عنایت خاصی به حقوق اساسی مردم دارد

نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری نیز تصریح کرد: معتقدم یکی از بهترین انتخاب‌های آقای روحانی معرفی آقای پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری بود که می‌تواند از پس این وظیفه خطیر برآید.

شمس‌الله بهمئی با بیان اینکه پورمحمدی، عنایت خاصی به حقوق اساسی مردم دارد، اضافه کرد: جلوگیری از بروز فساد، جلوگیری از انعقاد قراردادهای غیرقانونی، جلوگیری از رانت‌خواری و ... از جمله فعالیت‌های چشم‌گیر و پرافتخار پورمحمدی در سازمان بازرسی بود.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات 24 خردادماه با خلق حماسه سیاسی و انتخاب رئیس جمهور پیام‌های فراوانی را به مسئولان کشور به خصوص قوه مقننه دادند و در واقع از نمایندگان‌شان در مجلس خواستند تا از رئیس‌جمهور و کابینه‌اش دفاع کنند.

* وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی هم در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: باید به داد کشاورزی رسید زیرا در حال جان دادن است!

سیدشکرخدا موسوی افزود: اکنون 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در کشور وجود دارد که از این مقدار فقط چهار میلیون هکتار آن زیر کشت است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: کلانتری از افراد مؤثر در انتخاب و پیشنهاد شما، گفته است «توجه حکومت به کشاورزی اجتناب‌ناپذیر است اما اینکه کشاورزی محور توسعه باشد مخالفم و طرح این موضوع از ابتدا اشتباه بود؛ اگر محور توسعه را کشاورزی در نظر بگیریم مردم باید از گرسنگی بمیرند زیرا ظرفیت‌های کشاورزی بسیار محدود است».

وی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد که چه نسبتی با این سخنان دارد در حالی که امام فرموده‌اند «کشاورزی محور توسعه است».

با این اوصاف مجلس روز گذشته از آن خوزستانی‌ها بود و همین امر بار دیگر جنب و جوش و نشاط و احساس رضایت خوزستانی‌ها را از نمایندگان به دنبال داشته است.

امیدواریم با انتخاب وزرای کابینه جدید همه نقاط کشور به ویژه استان خوزستان با همه ظرفیت‌هایی کشاورزی و نفتی بتوانند به جایگاه واقعی و در خور شأن خود برسند.

..............................

گزارش از مریم خبازی

..............................

انتهای پیام/72001/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول