اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز:

دانشجویان طرح‌های خود در مورد مسائل شهری را مکتوب ارائه دهند

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز گفت: دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی طرح‌ها و برنامه‌های خود در مورد مسائل شهری را به شورای جدید ارائه دهند.

دانشجویان طرح‌های خود در مورد مسائل شهری را مکتوب ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، زهرا یقطین چهارشنبه‌ شب در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های این شهر اظهار داشت: علاوه بر شاخص‌های عمومی که لازم است شهردار کلان‌شهر شیراز داشته باشد، برنامه‌های وی در حوزه‌های غیرعمرانی از قبیل مسائل شهروندی، آسیب‌های اجتماعی و تحقق سومین حرم اهل بیت (ع) مورد نظر شورا قرار دارد.

وی افزود: توجه به مناطق جدید الحاق شده به شیراز، لزوم پیشرفت بر مبنای آموزه‌ها و تعاریف اسلامی و توزیع متوازن خدمات در اولویت شورا قرار دارد.

به گفته وی، برنامه هدف 90 شورای اسلامی شهر شیراز نیز براساس مطالعات و نیازهای روز انجام شده و البته قرار بود تصویب آن به شورای چهارم موکول شود که برخی نقائص در برنامه هدف 96 برطرف می‌شود.

لزوم تولید محتوای بومی در مسائل مدیریت شهری

دیگر عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز که در این دیدار به اظهارنظر پرداخت، غلامعلی ترابی بود، وی گفت: عدالت تنها در سایه آموزه‌های اسلام محقق می‌شود.

این منتخب شورای چهارم بیان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه شهری به سبب آن است که دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما هنوز در زمینه مسائل مدیریت شهری و مسائل شهروندی محتوای بومی تولید نکرده‌اند.

ترابی تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به میدان آمده و نگریستن به مسائل شهروندی از پنجره غیر اسلامی را پایان دهند تا شورا و شهرداری برای مدیریت شهر طرح‌های کاربردی و علمی بومی داشته باشند.

وی از دانشجویان حاضر در جلسه خواست که طرح‌ها و ایده‌های خود را به صورت مدون به شورا ارائه دهند.

ترابی با اشاره به انتقاد دانشجویان از مشاوران پیشین شهرداری و شورا، بیان کرد: اگر شما و امثال شما طرح‌های کارشناسی اسلامی دقیق و ایده‌های کاربردی علمی بومی به شورا ارائه دهید، به تدریج عرصه از افراد غیرمتعهد خالی می‌شود و استاندارد طرح‌ها بالا می‌رود.

انتهای پیام/2448/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول