اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز:

پخش رادیویی مذاکرات شورا قابل بررسی است

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز گفت: پخش مستقیم مذاکرات شورای این شهر از رادیو قابل بررسی است.

پخش رادیویی مذاکرات شورا قابل بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدتقی ‌تذروی چهارشنبه‌ شب در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی این شهر اظهار داشت: خواسته دانشجویان مبنی بر شفافیت تصمیمات شورا و پخش مذاکرات از رادیو در شورا بررسی می‌شود، اما صدا و سیما نیز باید با این امر موافقت کند.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان که گفته تذروی در مورد ممنوعیت ورود خبرنگاران به برخی از جلسات شورا را نقل کرد، افزود: در جلسه با استاندار فارس بیان کردم که در صورت تصویب دوسوم اعضای شورا می‌توان به نحو دیگری اخبار جلسات را به رسانه‌ها داد تا اطلاع‌رسانی کنند.

تذروی در ادامه خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: از نظر بنده شهردار فعلی حداقل نیمی از کارهایی را که باید انجام می‌داده، انجام داده و این نسبت به گذشته بسیار خوب است، اما ای کاش در شیراز به استاندارد افرادی مانند قالیباف و فتاح برسیم.

این گفته وی با انتقاد برخی دانشجویان مواجه شد که قالیباف را فردی تکنوکرات خطاب کردند و اینکه حاکمیت تکنوکرات‌ها و متخصصان بی‌تعهد و مشاوران غرب‌گرا در پروژه‌های شهر شیراز باید پایان یابد.

دیگر عضو شورا به دفاع از همکار خود بر آمد و گفت: آنچه آقای تذروی بیان کردند مثال بود یعنی باید در شیراز شهردارانی در قد و قواره تهران داشته باشیم.

محمدرضا هاجری افزود: بیش از 70 درصد درآمد شهرداری از سه منطقه که بالاشهر خوانده شده، تامین می‌شود و شهروندان آن مناطق انتظار دارند پولی که می‌دهند را در مناطق خود ببینند.

شهرداری بهتر از پاک فطرت پیدا شد، جایگزین می‌کنیم

پس از این سخنان، تذروی ادامه بحث خود را پی گرفت و گفت: شورا در راستای تحقق عدالت اجتماعی طرح‌هایی دارد، اما این را بدانید که ما وامدار هیچ‌کس نیستیم و اگر شهرداری بهتر از پاک فطرت پیدا کنیم، اقدام لازم را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: جنوب شهر را نباید تنها در مسائل مادی آن دید، بلکه صمیمیت و آرامشی که در برخی از خانواده‌های این مناطق وجود دارد، آرزوی بالاشهری‌ها است.

تذروی اضافه کرد: در این زمینه البته مدیریت شهری وظیفه دارد در خدمات عدالت را رعایت کرده و پسماند تمام مناطق اعم از کوشکک یا عفیف آباد را به طور یکسان جمع‌آوری کند.

این سخنان تذروی بار دیگر با اعتراض دانشجویان مواجه شد که لذت بردن از صمیمیت و جمع خانوادگی صمیمی در پایین شهر را توجیهی غیرقابل قبول در خدمت نکردن به مردم این مناطق دانستند.

نمایندگان حاضر از تشکل‌های دانشجویی تاکید کردند برخی از هزینه‌های اضافی در مناطقی مانند معالی آباد و ... به امور ضروری نقاط محروم شیراز اختصاص یابد.

لزوم دارا بودن برنامه در شورا، ساخت بزرگراه و روگذر برای رونق یک مجتمع تجاری توسط شهرداری و شورا، تغییر ایستگاه قطار برای رونق همان مجتمع و از رونق افتادن دروازه قرآن و نصب بنرهایی با مضامین نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری که بر خلاف توصیه‌های ایشان است، از جمله مواردی بود که دانشجویان در این نشست عنوان کردند.

تذروی عضوی از شورا بود که دوباره به پاسخگویی برآمد و ابراز داشت: اقداماتی که در مورد برج تجاری خلیج فارس، زیتون و برخی موارد دیگر اتفاق افتاد، در یک مقطع ویژه و به سبب نیازی بود که شهرداری به نقدینگی داشت.

وی خطاب به دانشجویان گفت: این جمع حاضر نیز نماینده تمام دانشجویان و شهروندان نیستند و باید توجه داشته باشید که به هر حال تمام شهروندان در شهر سهم دارند و هر برنامه‌ای باید با جلب مشارکت همگان به پیش رود.

انتهای پیام/2448/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول