اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:

آزادگان به عنوان الگوهای عملی برای جامعه معرفی شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: روند مسائل فرهنگی از سوی ارگان‌ها و نهادهای دیگر استانی و کشوری باید به گونه‌ای پیش رود که آزادگان به عنوان الگوهای عملی برای جامعه معرفی شوند.

آزادگان به عنوان الگوهای عملی برای جامعه معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد رضا رجایی چهارشنبه‌شب در نشستی که به مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به همت بنیاد شهید و ایثارگران استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مقاومت و پایمردی رزمندگان اسلام و خانواده‌های آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس در حالی که جهان بسیج شده بود تا قامت نظام جمهوری اسلامی ایران را بشکند، بی‌نظیر و برای همیشه مایه ستایش است.

وی در ادامه با اشاره به سخنی از امام راحل به این مضمون که «شهدا و ایثارگران و آزادگان ما را با فداکاری‌ها و رشادت‌هایشان ما را خجل کردند» گفت: حقیقتا همه آحاد جامعه ایران در قبال آزادگان سرافراز مدیون هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: ما در جنگ تحمیلی به لطف آزادگان و ایثارگران برای نخستین بار در قرون معاصر حتی یک وجب از خاک سرزمین خود را از دست ندادیم، این در حالی است که 37 کشور جهان پشت کشور متجاوز عراق ایستاده بودند و علیه این نظام می‌جنگیدند.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و ایثارگران به این مطلب واقف است که خانواده‌های آزادگان در موضوع نقشی زینبی ایفا کردند، ابتدا نقش پر رنگ‌ آنها در دوران جنگ تحمیلی بود که بسیار خوب در جامعه انجام شد و دیگری رسالت پیام رسانی زینب گونه آنها پس از پایان جنگ تحمیلی و شهادت همسرانشان است.

رجایی گفت: از 42 هزار آزاده‌ای که در کشور داریم حدود 3هزار و 500 نفر از آزادگان سرافراز متعلق به اصفهان هستند.

وی عنوان کرد: لازم به ذکر است که استان اصفهان با داشتن چندین لشکر مستقل در دوران دفاع مقدس، تعداد شهدایش به نسبت جمعیت استان بسیار بالاتر از میانگین‌های  کشوری است و این نسبت در امر آزادگان در استان اصفهان برعکس و کمتر از آمارهای کشوری است و تنها 9 درصد از تعداد کل آزادگان کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه تعداد کل آمار شهدایی که بنیاد شهید استان اصفهان تحت پوشش خود قرار داده 23هزار و 400 نفر است، گفت: در حال حاضر 22هزار و 200 مزار شهید اصفهانی در قالب 947 گلزار شهدا در سطح استان اصفهان  و یک هزار و 300 نفر شهید مفقود الجسد در این استان به خاک سپرده شده‌اند.

وی یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در قبال جامعه ایثارگران، آزادگان و خانواده‌های شهدا در چند محور وظیفه قانونی دارد؛ محور درمان و بیمه جامعه ایثارگران، بخش آموزش و تحصیلی، اشتغال و ایجاد فرصت اشتغال خانواده‌های آنها، تامین مسکن و تسهیلات خدمات اجتماعی از جمله این محورها است.

رجایی تأکید کرد: از جمله تصمیمات خوبی که نظام جمهوری اسلامی برای آزادگان کشور در سال‌های اخیر گرفته است، یکی در مورد ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه ایثارگرانی است که بیکار بوده‌اند و دیگر تامین مسکن و زمین مورد نیاز برای آنها است که البته با نواقص و ضعف‌هایی هم در مراحل اجرا همراه بوده است.

وی در ادامه اشاره‌ای مختصر به اقدامات انجام شده در راستای تحت پوشش قرار دادن همه ایثارگران و خانواده‌هایشان زیر چتر بیمه‌های همگانی و تکمیلی کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با ابراز نگرانی از اینکه بعد از گذشت 18 سال هنوز مصوبه حقوق دوران اسارت آزادگان تحت عنوان  ماده 13 ایثارگران بطور کامل اجرا نشده است، ادامه داد: تا به امروز فقط یک سوم این مبالغ به این عزیزان از سوی دولت  پرداخته شده است.

وی در پایان انتقال چالش‌ها و خلا‌های اجرایی مربوط به مسائل بنیاد شهید و امور ایثارگران در رسانه‌ها و حل آنها توسط مسئولان مربوطه استانی و کشوری را یکی از ضروریات امروز دانست و اظهار کرد: باید روند مسائل فرهنگی از سوی ارگان‌ها و نهادها به گونه‌ای پیش رود که آزادگان به عنوان الگوهای عملی برای جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/63001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول