اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:

اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه اولویت کاری رسانه‌ها باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه باید در اولویت کار رسانه‌ها قرار گیرد تا عموم مردم بتوانند با آسودگی خاطر از این اطلاعات بهره‌برداری کنند.

اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه اولویت کاری رسانه‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی در نشست روشنگری و بصیرتی اصحاب رسانه استان قزوین که شامگاه دوشنبه در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم انسان‌ها را به تقوا دعوت می‌کند و اگر انسان تقوا داشته باشد، این تقوا را در گفتار و نوشتار خود به کار می‌گیرد.

وی افزود: خداوند متعال نیز اعمال انسان را با تقوا اصلاح می‌کند و وی را مورد مغفرت الهی قرار داده و گناهانش را می‌بخشد.

این مسئول عنوان کرد: هر انسانی باید همواره در فضای اطاعت از خدا و رسول خدا(ص) باشد، زیرا اگر کسی این مهم را مورد توجه قرار دهد به رستگاری حقیقی دست می‌یابد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: با توجه به این‌که امروزه مؤثرترین سلاح بین‌المللی سلاح ارتباطات رسانه‌ای است، رسالت اصحاب رسانه سنگین‌تر می‌شود.

رضوانی ادامه داد: زیرا رسانه‌ها باید مراقب باشند به گونه‌ای قلم نزنند که در مسیر دشمن قرار گیرند و به دشمنان نظام در رسیدن به اهداف پلیدشان کمک کنند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری فرمودند: «سخنرانی‌ها طوری نباشد که جدول دشمن را پر کند»، گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد نوشته‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز صدق می‌کند؛ بنابراین باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهند.

این مسئول عنوان کرد: نوشته‌های اصحاب رسانه اگر از روی دقت، با بصیرت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی نباشد؛ ممکن است ناخواسته به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاری رساند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به این‌که یکی از رسالت‌های خبرنگاران نقد است، بیان کرد: اصحاب رسانه باید دقت داشته باشند که نقدشان منصفانه و خیرخواهانه باشد، زیرا نقدی خوب و مؤثر است که بتوان با استفاده از آن قضاوت درستی انجام داد.

رضوانی با بیان این‌که در زمان انتشار اخبار باید شرایط جامعه را نیز مدنظر قرار داد، گفت: در برخی از شرایط بیان بعضی از اخبار ممکن است جامعه را متشنج کند؛ بنابراین در این موارد نیازی به بیان این‌گونه اخبار نیست.

وی افزود: البته منظور این نیست که دروغ گفته شود، بلکه تنها مطالبی که ممکن است ایجاد تشنج در جامعه را به دنبال داشته باشد، مطرح نشود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به نقش رسانه‌ها در خلق حماسه سیاسی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه سال جاری و نتیجه آن که مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بود، نقش مهمی ایفا کردند.

رضوانی افزود: امیدواریم دولت یازدهم وزرایی را انتخاب کند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در رسیدن به اهداف عالیه‌ای که مدنظر است، یاری کنند.

وی اضافه کرد: به فضل الهی این گام‌ها را برای رسیدن به سند چشم‌اندازی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، یکی پس از دیگری و با موفقیت می‌گذرانیم.

این مسئول با اشاره به این‌که خلق حماسه اقتصادی همچنان ادامه دارد، گفت: بخش دوم عنوان راهبرد سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب حماسه اقتصادی نام گرفته، همچنان ادامه دارد و امیدواریم اصحاب رسانه با قلم هنرمندانه خود در این قسمت نیز سهم عمده‌ای داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: یکی از کارهای مهمی که اصحاب رسانه در خلق حماسه اقتصادی می‌توانند انجام دهند، این است که مردم و مسئولان را برای تحقق این مهم ترغیب کنند.

رضوانی ضمن آرزوی موفقیت برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اصحاب رسانه با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، جوانان این کشور را به آینده نظام امیدوار کنند.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول