اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

خبرنگار باید دشمن‌شناس باشد/ رسانه‌ها تنها ابزار توطئه حاکمیت فرهنگ غالب هستند

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید دشمن‌شناس باشند چراکه دشمن از طریق رسانه درصدد تحقق نقشه‌ها و توطئه‌های خویش است.

خبرنگار باید دشمن‌شناس باشد/ رسانه‌ها تنها ابزار توطئه حاکمیت فرهنگ غالب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سیدمحمد قلمکاریان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار در تالار فرهنگ ارشاد اسلامی کاشان اظهار داشت: دشمن برای ایجاد اختلاف قومی و نژادی عرصه فرهنگ را نشانه گرفته و از رسانه‌ها به عنوان ابزار تهاجم بهره می‌برد لذا تنها راه مقابله با این توطئه‌های دشمن هوشیاری اصحاب قلم و اندیشه است.

وی با اشاره به مطرح شدن پدیده نظم نوین جهانی توسط اندیشه استکباری بیان داشت: آنها به بهانه از بین بردن اختلاف فرهنگ‌‌ها سعی کردند ضرورت حاکمیت فرهنگ غرب به عنوان فرهنگ غالب را در میان افکار عمومی ترویج کنند لذا با استفاده از ابزار رسانه تهاجم فرهنگی وسیعی علیه فرهنگ‌های اصیل را به راه انداخت که مقام عظمای ولایت از آن به عناوین مختلفی تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و همچنین جنگ نرم یاد کرده‌اند.

معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح زمینه از بین رفتن فرهنگ‌ها چون فرهنگ غنی اسلامی که در آن بر اهمیت فرهنگ و دانش تأکید شده فراهم گشته و از رسانه‌ها به عنوان تنها ابزار تحقق این توطئه بهره‌ می‌گیرند.

وی همچنین با تأکید بر جایگاه رفیع خبرنگار در تنویر افکار عمومی جامعه یادآور شد: اگر تولید خبری زمینه هدایت یک فرد را فراهم آورد جایگاهی بسیار ارزشمند مانند یک هدایت‌گر الهی پیدا می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم به ایجاد انجمن فرهنگی روزنامه‌نگاران کاشان اشاره و تصریح کرد: این انجمن که در قالب مؤسسه فرهنگی به ثبت می‌رسد می‌تواند حقوق صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران را که یکی از مهمترین دغدغه‌های فعالان عرصه رسانه در کاشان بوده استیفا کند.

محمدمهدی صباغی دلیل عدم تشکیل خانه مطبوعات در کاشان علیرغم درخواست‌های مکرر اصحاب رسانه در این شهرستان و با وجود پی‌گیری‌های مستمر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان را منع قانونی دانست و ابراز داشت: بر اساس قانون تشکیل خانه مطبوعات تنها ویژه مراکز استان‌ها است و برای شهرستان‌ها انجمن فرهنگی روزنامه‌نگاران عهده‌دار حقوق صنفی خبرنگاران می‌باشد.

معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان نیز در این مراسم از خبرنگاری به عنوان شغل انبیا نام برد و گفت: با توجه به چنین مرتبه‌ای خبرنگاران نیز از ویژگی‌های شخص پیامبر چون امانتداری و امین بودن بهره‌مند باشند.

علیرضا جوادی خبرنگار کامل و حقیقی را چون شیشه‌ای شفاف توصیف و عنوان کرد: خبرنگار باید نظیر شیشه‌ای روشن و شفاف باشد که تمام طیف‌های موجود در نور را همان طور که دریافت می‌کند منعکس سازد و از تجزیه و انتخاب گزینشی طیف‌های نوری مورد نظر خود پرهیز کنند.

وی وضعیت کلی خبرنگاری و رسانه را در کاشان مطلوب ارزیابی کرد و متذکر شد: عمده خبرنگاران این شهرستان با مهارت و تعهد خود نسبت به انتشار اخبار اهتمام می‌ورزند که انتظار می‌ رود در آینده نیز این رویه را بهتر و شایسته‌تر ادامه دهند.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز در این آیین با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه بیان داشت: خبرنگاری تنها شغل نیست بلکه رسالتی عظیم است که اگر به شکل صحیح در جامعه پیاده شود می‌تواند تأثیرات خود در ارتقای آن جامعه در عرصه‌های گوناگون را به خوبی نمایان سازد.

مهدی نادعلی از اصحاب قلم و رسانه به عنوان بازوان اجرایی مسئولان یاد کرد و یادآور شد:‌ اگر رسانه به وظیفه حقیقی خود عمل کند نظیر آیینه‌ای است که انعکاس دهنده قوت‌ها و ضعف‌ها و در نتیجه اصلاح امور است.

انتهای پیام/2406/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول