اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران خبر داد

راه‌اندازی دانشکده علوم دریایی در مازندران

رئیس دانشگاه مازندران گفت: برای نخستین بار در دانشگاه‌های شمال کشور دانشکده علوم دریایی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی دانشکده علوم دریایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابلسر که در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه مازندران بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی استان است.

وی با بیان اینکه استان مازندران دارای بیش از 125 دانشگاه و موسسه آموزش عالی است، گفت: 250 هزار دانشجو در قالب هفت دانشگاه دولتی مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه تنها 8.9 درصد دانشجویان استان در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند، اذعان داشت: سهم متوسط استان از دانشگاه‌های دولتی 15 درصد است.

احمدپور با اعلام اینکه 2.7 درصد از دانشجویان استان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: در تمام دنیا به ازای هر کارشناس سه کاردان وجود دارد در حالیکه در این استان عکس این موضوع حاکم بوده و این نشان می‌دهد توزیع دانشجو در استان خوب صورت نگرفته و این امر موجب رشد بیکاری شده است.

این مسئول با بیان اینکه 49 درصد از دانشجویان در رشته علوم انسانی، هفت تا هشت درصد در علوم پایه و حدود 30 درصد در رشته فنی و مهندسی تحصیل می‌کنند، گفت: جذب دانشجو در دانشگاه‌ها بر اساس مزیت نسبی نیازهای استان بوده و توسعه رشته‌های دانشگاه مازندران نیز بر اساس نتایج آمایش آموزش عالی انجام شده است.

احمدپور با اعلام اینکه برای نخستین بار در دانشگاه‌های شمال کشور دانشکده علوم دریایی راه‌اندازی می‌شود، گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد زیست دریا، شیمی دریا، فیزیک دریا، ایجاد دانشکده گردشگری و میراث فرهنگی در نوشهر از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه منتخب مازندران با بیان اینکه تنها 7.2 درصد از دانشجویان مازندران در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند،  اذعان داشت: 97.3 درصد از دانشجویان ما در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی در مقایسه آمار دانشجویان بیان داشت: در سال 89-90 تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه مازندران یک‌هزار و 221نفر بود که در حال حاضر به دو هزار و 775 نفر رسید و  دانشجویان دکترا نیز از 166 نفر به 650 نفر افزایش یافتند.

احمدپور ادامه داد: در حال حاضر سه هزار دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مازندران مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر در این دانشگاه  50 رشته گرایش دکترا و 72 گرایش کارشناسی ارشد دایر است، گفت: سهم دانشگاه مازندران در ارتباط با دانشگاه‌های دولتی استان 12 هزار و 934 دانشجو بوده که بیش از 50 درصد سهم دانشگاه‌های دولتی استان را به عنوان دانشگاه جامع و مادر بر عهده دارد.

رئیس دانشگاه منتخب مازندران از جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد عمران برای نخستین بار خبر داد و  اضافه کرد: در سال‌های اخیر نیز 121 نفر به صورت پیمانی،61نفر به عنوان بورس داخلی، هشت نفر بورس اعزام به خارج و شش نفر به عنوان طرح سربازی جذب این دانشگاه شدند.

انتهای پیام/86010/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول