اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان قزوین خبر داد

آغاز مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راه در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راه با هدف ارتقای آرامش و امنیت ترافیکی مسافران در این استان آغاز شد.

آغاز مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راه در قزوین

سیدمظفر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با شروع دور دوم سفرها در فصل تابستان، طرح تابستانه پلیس راه با هدف ارتقای آرامش و امنیت ترافیکی مسافران در استان قزوین آغاز شد.

وی بیان کرد: مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راه با هدف ارتقای امنیت ترافیکی و ایمنی مسافران تا سوم مهر ماه در جاده‌های مواصلاتی استان قزوین از جمله آزادراه‌های قزوین- رشت، قزوین ـ کرج، بویین‌ زهرا ـ ساوه، بویین‌ زهرا ـ آوج، آبگرم و همدان، قزوین، تهران و کرج ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان قزوین اذعان داشت: 70 تیم پلیسی اعم از محسوس و نامحسوس مجهز به تجهیزات در سطح جاده‌های مواصلاتی استان قزوین حضور دارند تا با رانندگان متخلف برخوردهای لازم را انجام دهند.

این مسئول ابراز داشت: مأموران پلیس راه با دوربین‌های سرعت‌سنج دستی به تخلفات رانندگان در راه‌های مواصلاتی استان قزوین رسیدگی می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: سرعت‌سنج ثابت نیز در محورهای مواصلاتی استان قزوین از جمله آزادراه قزوین به رشت مستقر است و به صورت آنلاین تخلفات رانندگان را ثبت و به قرارگاه پلیس راه منتقل می‌کند.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: با این اقدام، تخلفات صورت گرفته در سوابق رانندگان خودروها ضبط می‌شود تا طبق مقررات با آنان برخورد ‌شود بر این اساس رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

اجرای طرح بازرسی رفتار رانندگان در خودروها

وی اجرای بازرسی رفتار رانندگان در خودروها را از دیگر طرح‌های تابستانه پلیس راه در استان قزوین عنوان کرد و گفت: در این طرح بازرسان در داخل اتوبوس‌ها به عنوان مسافر سوار می‌شوند تا در طول مسیر رفتار رانندگان را کنترل کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: بازرسان در صورت تخلف رانندگان با آنان برخورد و رانندگانی که در طول مسیر تخلف نکنند از آنان تقدیر می‌کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس راه با دستگاه الکل سنج و تست اعتیاد، رانندگان پرخطر که تخلفاتی مانند سرعت غیر مجاز و تجاوز به چپ دارند را مورد آزمایش قرار می‌دهند تا در صورت مصرف این مواد طبق مقررات با آنان برخورد کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین اظهار کرد: رانندگان متخلف مصرف الکل طبق مقررات 200 هزار تومان جریمه و به مدت شش ماه گواهی‌نامه آنان ضبط می‌شود.

وی خواب‌آلودگی و خستگی را بیشترین عامل تصادفات عنوان کرد و افزود: رانندگان بلافاصله با احساس خستگی از رانندگی ادامه مسیر خودداری کنند و در یک مکان مناسبی برای استراحت توقف کنند.

این مسئول متذکر شد: رانندگان هنگام رانندگی و سرنشینان خودرو کمربند ایمنی خود را ببندند تا در صورت تصادف از آسیب‌های احتمالی بیمه باشند.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول