اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان:

سرریز مجرمان سایر استان‏ها روانه سمنان می‏‌شوند/ پلیس فرصت را از مجرمان می‏‌گیرد

فرمانده انتظامی استان سمنان با تأکید بر اینکه سرریز مجرمان سایر استان‏ها همواره روانه سمنان می‏‌شوند، گفت: پلیس فرصت هرگونه عملی را از مجرمان می‌‏گیرد.

سرریز مجرمان سایر استان‏ها روانه سمنان می‏‌شوند/ پلیس فرصت را از مجرمان می‏‌گیرد

سردار محمدرضا میرزایی در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: در استان سمنان، امنیت در شرایط مطلوب و خوبی قرار دارد؛ گرچه برخی اوقات احساس امنیت بالا برای مردم این استان مشکلاتی ایجاد می‌‏کند.

میرزایی افزود: بسیاری از مجرمان و کسانی که زمینه تخلف در آنها وجود دارد، از سایر استان‏ها به استان سمنان سرریز می‏‌شوند و این به خاطر وجود احساس امنیت بالا در این استان است.

وی گفت: بر مبنای مستندات موجود، سرریز مجرمان سایر استان‏ها به سمنان روانه می‏‌شوند و این امر کار پلیس را در این استان پهناور سخت می‏‌کند.

پلیس رویکرد انتقادپذیری دارد

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه پلیس می‏‌کوشد که در تأمین خواسته‏‌های مردم پیش‏قدم باشد، گفت: نیروی انتظامی با دریافت انتقادها، پیشنهادها و نظرهای مردم باید به سمت بالندگی و رشد بیش از پیش روانه شود.

میرزایی افزود: سامانه تلفنی 197 در نیروی انتظامی راه‌‏اندازی شده است و این سامانه نظاره‏‌گرانی به نام مردم را به مشارکت می‏‌طلبد تا با پلیس ارتباط تنگاتنگی را برقرار سازند.

وی با بیان اینکه بدون شک در جهت تحقق امنیت همه جانبه به همکاری و همیاری رسانه‏‌های استان سمنان نیاز داریم، گفت: پلیس در این استان، بدون تردید انتقادپذیری خواهد داشت؛ اما رسانه‏‌ها نیز باید رویکرد تخریبی نداشته باشند و انتقادهای به‌‏جا ارایه دهند.

میرزایی افزود: در رسانه‏‌ها شاهد هستیم که اطلاعات برای انعکاس به جامعه گزینش می‏‌شود تا خدای نکرده با هنجارهای عمومی مغایرتی نداشته باشد و بتواند احساس امنیت عمومی را تقویت کند و شادابی و نشاط را برای مردم و جامعه به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: اطلاع‏‌رسانی در عین توجه به نقش پیش‌گیرانه رسانه‏‌ها و پلیس در جامعه مورد نظر است و در این بین، رسانه‏‌ها سهم بسزایی در تولید امنیت دارند.

آموزش و پیام‏‌رسانی در اخبار انتظامی مد نظر قرار گیرد

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: نباید با پخش برخی اخبار، مخاطبان را به هراس انداخت و باید آموزش و پیام‏‌رسانی در کار اطلاع‌‏رسانی اخبار انتظامی به صورت توأمان مد نظر قرار گیرد.

میرزایی افزود: نتیجه‌‏گیری از حوادث و آموزش مردم سرلوحه کار اطلاع‏‌رسانی در پلیس است تا خود مردم در نهایت بسترساز ایجاد امنیت شوند.

وی ادامه داد: خبرنگار می‏‌تواند دانایی افراد را ارتقا دهد و سبب انسجام جامعه شود؛ خبرنگاران قادر هستند به مخاطب مسیر را نشان دهند و جهت مناسبی را به خلق و خوی و رفتار مردم دهند.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با مشارکت مردم و آگاه‌‏‏سازی اجتماعی، فعالیت‏ها در این حوزه به همت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان باید بیش از گذشته تقویت شود.

میرزایی افزود: مجرمان از بدو خلقت انسان وجود داشته‏‌اند و در آینده نیز خواهند بود اما باید فرصت‏ها را از آنها گرفت تا نتوانند اهداف شوم خود را در جامعه عملی سازند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول