اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه خراسان شمالی عنوان کرد

ساماندهی 58 تیم پلیس راه خراسان شمالی برای مرحله دوم طرح تابستانه

رئیس پلیس راه خراسان شمالی از آغاز اجرای مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راه استان خبر داد و گفت: 58 تیم پلیس راه برای اجرای این طرح ساماندهی‌ شدند.

ساماندهی 58 تیم پلیس راه خراسان شمالی برای مرحله دوم طرح تابستانه

غلامحسین علی‌حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این تیم‌ها با استقرار در پایگاه‌های ثابت و سیار فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و علاوه بر تیم‌های خودرویی از تیم‌های موتورسوار نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: هم‌زمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، طرح ویژه پلیس راه در جاده‌های مواصلاتی استان نیز اجرایی و تا بازگشایی مدارس ادامه خواهد داشت.

علی‌حسین‌زاده ادامه داد: این طرح با هدف ایجاد ترافیک روان در جاده‌ها، آرامش سفر و امنیت مسافران و کاهش تصادفات در محورهای استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح با تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی، صحبت با تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی، تجاوز به چپ از خط وسط در معابر دو طرفه به منظور حفظ سلامتی سفرها و جان مردم برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: همچنین در این طرح اداره کل راه و شهرسازی، امداد خودروها، جمعیت هلال احمر و اورژانس استان نیز همکاری دارند.

وی همچنین با اشاره به وقوع تصادفات فوتی در محورهای خراسان شمالی گفت: تصادفات فوتی سر صحنه طی چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش یافته است.

علی‌حسین‌زاده با اشاره به افزایش وقوع تصادفات در این استان طی همین مدت، اظهار کرد: در عین حال تصادفات فوتی برون شهری در استان 9 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین طی این مدت تعداد تصادفات جرحی سه درصد افزایش و تعداد تصادفات خسارتی نیز 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی با بیان اینکه 72 هزار و 799 راننده اعمال قانون شده‌اند، گفت: سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت سرعت و نبستن کمربند ایمنی از جمله تخلفات رانندگان طی این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و 389 خودرو متخلف طی این مدت توقیف و به پارکینگ منتقل شده است، گفت: همچنین 43 مورد انواع گواهی‌نامه به منظور استفاده از قرص‌های روان‌گردان و مشروبات الکلی و تست سلامت رانندگان اعمال قانون شده است.

انتهای پیام/63001/ر20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول