اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل:

34 متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند / 18 متکدی غیر‌بومی به شهر و دیارشان دپورت شدند

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون اکیپ‌های فعال شهرداری 34 متکدی را از سطح شهر جمع‌آوری کرده‌ و با تحویل به اردوگاه موقت به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

34 متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند / 18 متکدی غیر‌بومی به شهر و دیارشان دپورت شدند

کیومرث اوچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 18 مورد از این متکدیان غیر‌بومی بوده‌اند که به زادگاه خودشان دپورت شده و 16 مورد نیز متکدیان بومی بودند که اکثراً به صورت تکراری و برگشته از اردوگاه به کار تکدی‌گری مشغول هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه شهرداری تنها جمع‌آوری و تحویل متکدیان به اردوگاه است، عنوان کرد: مابقی اقدامات بر عهده اعضای ستاد جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان است که در این زمینه اقداماتی با همکاری فرمانداری اردبیل انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل افزود: ما مجموعه‌ای را به عنوان اردوگاه موقت در منطقه غریبان اردبیل تدارک دیده‌ایم که متکدیان جمع‌آوری شده که اغلب نیز به صورت خانوادگی به این کار دست می‌زنند، توسط اکیپ‌ها و نیروهای ما جمع‌آوری شده و به محل مورد نظر ارجاع داده می‌شوند.

اوچی با اعلام اینکه گشت‌های ما 24 ساعته به صورت ثابت و سیار در این زمینه فعال بوده و 11 اکیپ سیار پلیس ساختمان نیز در این رابطه به کمک ما آمده‌اند، ادامه داد: شهرداری با تمام توان خود در این زمینه ورود پیدا کرده و سعی می‌کند با این پدیده زشت و زننده برخورد کند.

این مسئول ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی هموطنان را در کمک نکردن به این گدایان یادآور شد و تصریح کرد:‌ گاه مشاهده می‌کنیم که به رغم برخورد قاطع ماموران ما خود اهالی از روی احساس و همچنین دلسوزی از متکدیان حمایت می‌کنند و در جمع‌آوری آنها مقاومت نشان می‌دهند، در حالی که باید مردم همسو و همراه اهداف تشکیلاتی و سازمانی به مجموعه‌ها و اعضای ستاد کمک کنند تا با متکدیانی که در سطح شهر دست به کارهای نامناسب می‌زنند برخوردی صورت گرفته و جمع‌آوری آنها با سهولت و تسهیل خاص انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل از اجرای طرح ضربتی یک روزه برای جمع‌آوری متکدیان گزارشی ارائه کرد و یادآور شد: ما در این طرح ضربتی موفق شدیم ده‌ها نفر از متکدیانی که در سر چهار‌راه‌ها و میادین اقدام به گدایی می‌کردند و یا مزاحمتی برای هموطنان به وجود می‌آوردند، برخورد کرده و نسبت به جمع‌آوری و ارجاع آنها به محل نگهداری موقت اقدامات لازم را انجام دهیم.

اوچی‌ بیان داشت: اردوگاه به صورت 24 ساعته در خدمت دستگا‌ه‌‌های مختلف و دخیل در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیانی است که حتی شبانه نیز می‌توانند این افراد را تحویل مراکز موقت دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته باید در این زمینه دستگاه‌های انتظامی و قضایی با توسل به ابزارهای قانونی، برخورد قاطع و سختگیرانه را در دستور کار قرار دهند که امیدواریم با صدور مجوزهای لازم در این زمینه شاهد یک حرکت منسجم برای جمع‌آوری و نگهداری در مکان مناسب از این متکدیان باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل به جاذبه‌های تکدی‌گری و برخی در‌آمدهای گزاف نیز اشاره کرد و گفت: اکثر متکدیان غیر‌بومی به خاطر این جاذبه و فریبندگی ظاهری برای انجام امور مربوط به تکدی‌گری به استان ما سفر کرده‌اند که در اردبیل، سرعین و برخی شهرهای توریست‌پذیر تعداد آنها نیز زیاد است که امیدواریم با همراهی مردم و کمک نکردن آنها به این متکدیان که اغلب ظاهر‌سازی می‌کنند یاریگر مجموعه شهرداری و دستگاه‌های دخیل در ستاد ساماندهی متکدیان باشند.

اوچی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: اگر مردم به آنها کمکی نکنند و در برابر خواسته‌های نامربوط آنها با واقع‌بینی و دید درست عمل کنند، قطعاً بسیاری از آنها از هدفی که در پیش گرفته‌اند، ناامید می‌شوند و از کارهای نامناسب و نامربوط به ویژه شیوه گدا‌پروری، تملق و چاپلوسی دست برمی‌دارند.

انتهای پیام/62004/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول