اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل بیان کرد

تکدی‌گری جرمی مشهود /متکدی که بعد از 27 بار دستگیری دوباره تکدی‌گری می‌کند

فرماندار اردبیل با بیان اینکه تکدی‌گری جرم مشهودی است که باید نیروی انتظامی با آن برخورد کند، گفت: فردی را سراغ داریم که 27 بار دستگیر شده اما به دلیل جاذبه‌ای که شغل تکدی‌گری برای او داشته همچنان به این کار گرایش دارد.

تکدی‌گری جرمی مشهود /متکدی که بعد از 27 بار دستگیری دوباره تکدی‌گری می‌کند

کاظم دبیر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای متکدیان در قانون از سه ماه تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است و حتی برای افرادی که در این امر پافشاری کنند 6 ماه تا دو سال حبس تعزیری پیش‌بینی شده که ما از دادستان اردبیل خواستیم تا در صورت بی‌توجهی متکدیان و اصرار آنها بر ادامه کار از این تنبیه‌ها در جلوگیری از پدیده زشت تکدی‌گری استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکدی‌گری با عنوان یک معضل اساسی اجتماعی زندگی شهرنشینی مطرح است و به همین منظور ستاد جمع‌آوری متکدیان با مشارکت هشت دستگاه اجرایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری، نیروی انتظامی و ... شکل گرفته تا فعالیت کنند.

فرماندار اردبیل یادآور شد: با شکل‌گیری این ستاد و همچنین تلاش اکیپ‌های شهرداری در جمع‌آوری متکدیان سعی و اهتمام بر این بوده است تا جلوی این کار زننده و بسیار زشت به جد گرفته شود.

دبیر با بیان اینکه 40 خانواده بومی در شهر اردبیل به تکدی‌گری مشغول هستند، گفت: در کنار این افراد بومی از سایر مناطق نیز شاهد حضور متکدیان در شهر اردبیل هستیم که نمودی از آن را در چهارراه‌ها و مناطق مختلف شهر مشاهده می‌کنیم و امیدواریم با همکاری نهادهای حمایتی و عضو ستاد بتوانیم در اسرع وقت این متکدیان را جمع‌آوری کرده و نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنیم.

این مسئول عنوان کرد:‌ البته این 40 نفر افرادی هستند که تاکنون شناسایی شده‌اند که اغلب در میادین اصلی شهر چهارراه‌ها و در مکان‌هایی همچون حافظ و ایستگاه سرعین با حال و روز ژولیده و بسیار آشفته مشغول تکدی‌گری هستند.

فرماندار اردبیل بیان داشت: البته برخی از متکدیان نیز در لباس مرتب و به شکل شیک‌پوش مشغول این کار هستند که قطعاً مقابله و مبارزه با آنها نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی مردم و همچنین در نظر گرفتن قوانین سفت و سخت تنبیهی دارد که قطعاً‌ در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها به سمت مقابله جدی است.

دبیر با اشاره به اینکه نهادهای مرتبط موظف هستند ضمن حمایت از متکدیانی که به معنای واقعی فقیر بوده و از روی فقر به این کار روی آورده‌اند حمایت لازم را داشته باشند، افزود:‌ برخی از این متکدیان که توانایی کار را دارند برای مهارت‌آموزی رایگان به مراکز فنی و حرفه‌ای ارجاع داده می‌شوند تا در یک کار فرهنگی بتوانیم ریشه و بساط تکدی‌گری را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه تکدی‌گری جرم مشهودی است که نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند، ادامه داد: ما فردی را سراغ داریم که 27 بار دستگیر شده و از سطح خیابان‌ها جمع شده و به مرکز نگهداری موقت انتقال داده شده است اما به دلیل جاذبه‌ای که شغل تکدی‌گری برای او داشته و در‌آمد بالای 300 هزار تومان سبب شده که همچنان به این کار گرایش پیدا کند.

فرماندار اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قرار است با متکدیانی که اصرار بر ادامه کار خود دارند به شکل قضایی برخورد شود.

انتهای پیام/62003/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول