اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس عنوان کرد

نقد منصفانه ظرفیتی برای پویایی بیشتر آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: نقد منصفانه و نگاه موشکافانه گامی در راستای فعالیت بهتر و بیشتر ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله آموزش و پرورش است.

نقد منصفانه ظرفیتی برای پویایی بیشتر آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرضا دادعلی‌پور سه‌شنبه شب در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و رسانه‌ها در ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه نقش بنیادین و مهمی دارند.

وی ضمن پاسداشت یاد شهید صارمی، اظهار داشت: روز خبرنگار، روز تقدیر از افرادی است که همواره قلم و اندیشه خود را در راه نشر حقایق به کار می‌گیرند.

دادعلی‌پور با اشاره به این که معلم و خبرنگار هر دو رسالتی مهم در امر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند اظهار داشت: تربیت، آگاه سازی و تعلیم دانش آموزانی خلاق و پویا بر دوش معلمان و فرهنگ سازی و ایجاد زمینه رشد و تعالی جامعه بر عهده رسانه‌ها و خبرنگاران است.

این مقام مسئول خبرنگاران رسانه‌های جمعی را واسطه بین مردم و مسئولان برشمرد و گفت: خبرنگاران با تیزهوشی و دقت خود به گونه‌ای عمل کنند که با نقد منصفانه و بی‌غرض در جهت اعتلا و پیشرفت میهن اسلامی نقشی موثر ایفا کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس با اعلام اینکه این ناحیه آموزشی با دارا بودن بیش از 62هزار و 273 نفر دانش آموز و نزدیک به 3 هزار و 302 معلم بزرگ‌ترین ناحیه آموزشی کشور است تصریح کرد: با وجود طیف گسترده مخاطبان اعم از دانش آموزان، اولیا و معلمان، این ناحیه جایگاه ویژه‌ای جهت تنویر افکار را داراست که این امر همیاری و تعامل بین آموزش و پرورش و رسانه‌ها جهت عملیاتی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی را بیش از پیش ضروری می‌کند.

بازرس خانه مطبوعات استان هرمزگان نیز در ادامه ضمن اشاره به این امر که آموزش و پرورش ارگانی مولد و انسان ساز است که رسالت تربیت افراد خلاق، آگاه و تحلیلگر را بر عهده دارد اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب جهت تربیت اندیشه‌های تحلیلگر و فعال حاصل حمایت و فرهنگ سازی رسانه‌های جمعی در جامعه و آحاد مردم است.

علی نظری اظهار داشت: نقش تعامل دو سویه و تاثیر متقابل آموزش و پرورش و رسانه‌ها بر یکدیگر را نمی‌توان نادیده گرفت و رسانه‌ها این همکاری و نگاه موشکافانه و منصفانه را رسالتی بر خود می‌دانند.

وی افزود: حوزه رسانه به عنوان یک کانون مهم در نظام ارتباطی و اطلاع رسانی وظیفه خود می‌داند در امر فرهنگ سازی همراه و همگام با آموزش و پرورش تلاش کند.

انتهای پیام/88007/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول