اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی مساجد عنوان کرد

فعالیت بیش ‌از 16 هزار کانون فرهنگی در اجرای طرح اوقات فراغت

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌‌های مساجد کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶هزار کانون فرهنگی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح کشور فعالیت‌ می‌کنند.

فعالیت بیش ‌از 16 هزار کانون فرهنگی در اجرای طرح اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌‌های مساجد کشور، مسئول دبیرخانه کانون‌های این استان و جمعی از اعضای ستاد برگزار شد.

مرتضی طاهریان در این نشست ضمن خسته نباشید به عوامل و دست‌اندرکاران مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ستاد عالی مساجد به منظور مقابله با شبیخون فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی راه‌اندازی شده تا با هرگونه معضل و مشکل فرهنگی که از سوی دشمنان نظام طراحی می‌شود، مقابله کنند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌‌های مساجد کشور پویایی و تقویت کانون‌های مساجد را از عوامل تضعیف کننده روحیه و افکار دشمنان عنوان کرد و گفت: علت پیروزی ایران اسلامی در هشت ساله دفاع مقدس نقش و تاثیرپذیری مثبت مساجد بود که در اعزام و حضور به جبهه، ساماندهی رزمندگان و تامین نیازهای ضروری آن‌ها موثر بود.

طاهریان تقویت کارکردهای مساجد را از مهم‌ترین برنامه‌های کانون مساجد دانست و بیان کرد: ایجاد نشاط دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی از وظایف کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد بوده که توجه به این امر نیازمند همراهی و حمایت هرچه بیشتر مسئولان است.

وی، در ادامه به بحث اوقات فراغت در ستاد عالی مساجد اشاره کرد و گفت: برنامه‌‌ریزی در خصوص اوقات فراغت سال 92 از اواخر سال 91 آغاز شد و اولین ابلاغیه آن رسما در 7 فروردین ماه برای استان‌‌ها ارسال و دستور تشکیل ستاد استانی اوقات فراغت نیز صادر شد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌‌های مساجد کشور به اهداف برگزاری اوقات فراغت در کانون‌های مساجد تصریح کرد: انسجام و سازمان‌‌دهی فعالیت‌‌ها، هماهنگ‌‌سازی و ایجاد وحدت رویه، شناسایی ظرفیت کانون‌‌ها و ارتقای توانمندی و زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد از مهم‌ترین اهداف برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌‌های مساجد کشور است.

این مسئول فرهنگی افزود: نظام‌مند شدن برنامه‌های اوقات فراغت در سراسر کشور، استفاده از نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف، غنی‌سازی برنامه‌های اوقات فراغت و انسجام بخشی فعالیت‌های مساجد از دیگر اهداف تشکیل ستاد اوقات فراغت کانون‌های مساجد است.

طاهریان گفت: در حال حاضر بیش از 16 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست برگزاری اردوی اندیشه‌های آسمانی در مشهد مقدس، دوره‌های درون استانی در مراکز فرهنگی و مراکز تفریحی استان، اجرای طرح قرآنی 1447 با موضوع جزء 29 قرآن که در تابستان امسال به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد را از برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی تصریح کرد: مسابقات ورزشی از جمله فوتسال که بین پایگاه‌های طرح اوقات فراغت به صورت شهرستانی و استانی برگزار می‌شود و اجرای طرح تلاوت نور در بیش از 20 کانون فرهنگی از دیگر برنامه‌های این طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع فعالیت‌های گسترده‌ای در تابستان اجرا می‌شود که فعالیت در پنج پایگاه خانه دیجیتال برنامه‌های سرگرمی و آموزش کامپیوتر را جزء برنامه‌های این کانون‌ها دانست.

قاسمی از برگزاری دومین همایش مساجد و جهان اسلام همزمان با هفته جهانی مساجد به همت دبیرخانه کانون‌‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تدابیر لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش اندیشیده شده و تاکنون بیش از 300 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده است.

انتهای پیام/82011/ش‌40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول