اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران انقلابی بحرین:

«جنبش تمرد» تولد دوباره حرکت معترضان در بحرین/ هیچ راهی جز مبارزه نتیجه نمی‌دهد

یکی از رهبران جنبش تمرد بحرین تاکید کرد: این جنبش تولدی حقیقی در حرکت مردم این کشور علیه رژیم آل‌خلیفه است و افزود: تمام راه‌ها برای حل مشکلات در بحرین بی‌نتیجه بوده است.

«جنبش تمرد» تولد دوباره حرکت معترضان در بحرین/ هیچ راهی جز مبارزه نتیجه نمی‌دهد

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، «یحیی الحدید»‌ از رهبران جنبش تمرد بحرین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد: معارضان بحرینی برای این درخواست تظاهرات داده‌اند چراکه هرگونه تلاش برای حل مشکلات حکومت با مخالفان شکست خورده و رژیم بحرین بر راه حل امنیتی با بکارگیری خشونت اعتقاد دارد.

الحدید افزود: اثبات شده که رژیم حاکم در حل واقعی برای بحران جدی نیست و حجم بالایی از تعرض‌های رژیم علیه معترضان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جنبش تمرد در بحرین از جنبش تمرد مصر الگو برداری کرده است، ابراز داشت که مردم در تظاهرات خود بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز و اینکه ملت منبع اصلی قدرت است، تاکید می‌کنند.

این فعال بحرینی گفت: جنبش تمرد تولدی حقیقی برای حرکت مردمی است و تمام گروه‌های سیاسی و انقلابی را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: رژیم حاکم در بحرین به مرحله‌ای رسیده است که نمی‌تواند به سرکوب ادامه دهد، این رژیم به ابزارهایی تمسک می‌جوید که در گذشته سابقه نداشته است؛ اینکه روستاها را محاصره کنند، سابقه ندارد.

الحدید از جامعه جهانی خواست تا همانگونه که از جنبش تمرد مصر حمایت شد از جنبش تمرد در بحرین هم حمایت کند تا به تحول دموکراتیک مسالمت آمیزی در این کشور دست پیدا کند.

جنبش تمرد بحرین به تاسی از جنبش تمرد مصر و تونس اخیرا اعلام موجودیت کرد و مردم را به برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز فراخوانده است. صدها جوان بحرینی در صفحات اجتماعی اینترنتی خود از مردم بحرین دعوت کردند تا به شکلی گسترده به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کنند.

این جوانان بحرینی تاکید کردند که ایده تشکیل «جنبش تمرد» بدون تردید انقلاب بحرین را وارد مرحله جدیدی از مبارزه و قیام علیه رژیم آل خلیفه می‌کند. بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب است که با سرکوبگری مواجه شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول