اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فعالان بحرینی مقابل سفارت آمریکا در منامه تظاهرات می‌کنند

در حالیکه در آستانه برگزاری مراسم جشن استقلال بحرین از انگلستان، برگزاری هرگونه تظاهرات در منامه ممنوع شده است، فعالان بحرینی معترض به رژیم پادشاهی کشورشان در نظر دارند مقابل سفارت آمریکا در منامه تجمع کنند.

فعالان بحرینی مقابل سفارت آمریکا در منامه تظاهرات می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی «پرس تی وی»، فعالان بحرینی در نظر دارند تا در اقدامی که نافرمانی از منع تظاهرات توسط رژیم بحرین محسوب می شود، در نزدیکی سفارت آمریکا در منامه تظاهرات کنند.

بر اساس این خبر، معترضان بحرینی در نظر دارند فردا چهارشنبه به منظور شرکت در تجمعی که توسط جنبش اعتراضی کشورشان موسوم به «تمرد» برنامه ریزی و سازمان دهی شده است، مقابل سفارت آمریکا تجمع کنند.

این گروه در نامه ای سرگشاده که تاریخ آن مربوط به اول آگوست سال جاری میلادی می شود، از واشنگتن خواسته اند تا به مقامات بحرینی بگویند که این تظاهرات در حمایت از دموکراسی مقابل سفارت برگزار می شود.

این گروه همچنین از سفارت آمریکا در منامه خواسته اند تا تدابیر حفاظتی لازم برای معترضان را فراهم کند؛ این جنبش اعتراضی هدف از تظاهرات خود را حاکمیت «دموکراسی حقیقی در بحرین» اعلام کرده اند.

بر اساس این خبر، «حامد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در تاریخ 7 آگوست جاری، برگزاری تظاهرات در منامه پایتخت این کشور را در آستانه برگزاری جشن استقلال این کشور از انگلستان در تاریخ 14 آگوست، ممنوع کرده است.

پارلمان بحرین نیز لایحه ای را مصوب کرده است که برگزاری تمامی تظاهرات در منامه را ممنوع می کند.

رژیم منامه هشدار داده است که هرگونه تظاهراتی با نیروی قانونی روبرو خواهد شد.

ناآرامی ها در بحرین از اواسط فوریه سال 2011 میلادی شروع شد.

رژیم آل خلیفه در واکنش به این تظاهرات، سریعا سرکوبگری های وحشیانه خود را علیه تجمعات مسالمت آمیز این کشور آغاز کرد و علاوه بر این، نیروهای عرب تحت هدایت عربستان سعودی را نیز از کشورهای همسایه برای مهار تظاهرات به کار گرفت.

«الوفاق» به عنوان اصلی ترین گروه مخالف پادشاهی بحرین هفته گذشته اعلام کرد که بیش از 200 نفر از جمله یک زن و 19 کودک در جریان سرکوبگری های این رژیم علیه معترضان در ماه ژوئیه بازداشت شده اند.

حزب مخالف بحرین اعلام کرده است که بیش از 170 نفر دیگر نیز به دلیل نیروی بیش از حد به کار گرفته شده توسط نیروهای رژیم منامه، زخمی شده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول