اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کریستین ساینس مانیتور:

موج جدید تظاهرات بحرین را فرامی‌گیرد/ خبرنگاران هدف جدید ر‍ژیم آل‌خلیفه

روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور نوشت: بحرین خود را برای برگزاری موج جدیدی از تظاهرات گسترده مردمی در فردا چهارشنبه ۱۴ اوت آماده می‌کند.

موج جدید تظاهرات بحرین را فرامی‌گیرد/ خبرنگاران هدف جدید ر‍ژیم آل‌خلیفه

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی درباره بحرین نوشت: بحرین خود را آماده می‌کند که فردا چهارشنبه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده برای درخواست جهت انجام اصلاحات دموکراتیک باشد. این تظاهرات گسترده درچارچوب فعالیت‌های مخالفان از دوسال پیش تاکنون برگزار خواهد شد.

این روزنامه افزود: دولت حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در برخورد با تظاهرات گذشته از سرکوب استفاده کرده و اینکه خبرنگاران خارجی بتوانند حوادث این کشور را پوشش بدهند، غیرممکن کرده است.

به نوشته این روزنامه، این وضعیت باعث شده است که خبرنگاران داخلی به پوشش حوادث برای ارائه آن به جهان خارج بپردازند و در این راه تاکنون موفق عمل کرده‌اند.

برپایه این گزارش، در آستانه تظاهرات فردا، خبرنگاران داخلی به هدف جدید دولت تبدیل شده‌اند و یکی از آنها در گفت‌وگو با روزنامه کریستین ساینس مانتیور نگرانی خود را از بازداشت خود و همکارانش ابراز داشت و گفت که محمد حسن وبلاگ نویس بحرین در خانه‌اش بازداشت و تلفن و دوربین و سایر تجهیزات اتاق مصادره شد و وقتی که عبدالعزیز موسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر از ضرب و شتم محمد حسن داد، بازداشت شد.

در همان روز نیز نیروهای پلیس حسین حبیل عکاس بحرینی را در فرودگاه هنگام عزیمت به دوبی بازداشت کرد و بعد از آن نیز قاسم زین العابدین عکاس دیگر بحرینی از اهالی روستای دراز بازداشت شد و این سه فعال به زندان اصلی بحرین منتقل شدند.

این بازداشت‌ها درپی توصیه‌های اخیر مجلس ملی بحرین برای تشدید سختگیری‌ها علیه مخالفان صورت گرفت.

رژیم بحرین که از اعلام موجودیت جنبش تمرد در این کشور به هراس افتاده وضع قوانین سختگیرانه، عملیات گسترده امنیتی و برخورد شدید با فعالان و معترضان را پیش از فرا رسیدن 14 اوت (23 مرداد) آغاز و به خانه‌های مردم یورش برده و افراد را بازداشت می‌کند.

جنبش تمرد بحرین به تاسی از جنبش تمرد مصر و تونس اخیرا اعلام موجودیت کرد و مردم را به برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز فراخوانده است.

صدها جوان بحرینی در صفحات اجتماعی اینترنتی خود از مردم بحرین دعوت کردند تا به شکلی گسترده روز 14 اوت به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کنند.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب است که با سرکوبگری مواجه شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول