اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاردین: آمریکا نباید شاهد خاموش سرکوبگری رژیم بحرین باشد

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به سکوت آمریکا در مقابل سرکوب معترضان بحرینی توسط رژیم آل‌خلیفه تأکید کرد: آمریکا باید سکوت خود را شکسته و از رابطه خود با خاندان سلطنتی بحرین برای تأمین امنیت معترضان بحرینی استفاده کند.

گاردین: آمریکا نباید شاهد خاموش سرکوبگری رژیم بحرین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»، پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بحرین این قدرت را به دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا می‌دهد تا سرکوبگری اعتراضات دموکراتیک بحرین را متوقف کند.

در حالیکه رسانه‌های آمریکایی بر تحولات مصر، سوریه و مکان‌های دیگر تمرکز دارد، آزادی مردم بحرین، رفاه جسمی و روحی و همچنین زندگی آنها با مطرح کردن تقاضای خود برای دموکراسی و حقوق بشر در معرض خطر است.

اعضای مخالفان سیاسی، فعالان حقوق بشر، پزشکان و شهروندان عادی بحرین به صورت مستبدانه دستگیر شده‌اند و متهم به جرایمی از جمله «تحریک افکار عمومی علیه رژیم بحرین» و «تلاش برای سرنگونی دولت» شدند و بعنوان مجازات و برای گرفتن اعتراف از آنها، شکنجه شدند و با استفاده از زور کشته شدند.

بر اساس این گزارش، جنبش معروف اعتراضی در بحرین در 14 فوریه 2011 آغاز شد. در این نقطه، در آغاز ناآرامی‌ها، حدود یک چهارم جمعیت بحرین در اعتراضات آرام و غیرخشونت بار مشارکت کردند که این تعداد معادل 75 میلیون نفر آمریکایی است که همزمان تظاهرات کردند. رژیم بحرین و شرکای شورای همکاری خلیج (فارس) به ریاست عربستان سعودی با استفاده از زور، این تظاهرات را سرکوب کردند.

با اینحال، مردم بحرین، هنوز حمایت آشکاری از جانب دولت آمریکا دریافت نکردند و این در حالی است که «باراک اوباما» و دیگر مقامات دولت آمریکا مدعی هستند که آمریکا از تمامی آنهایی که اهداف دموکراتیک دارند، حمایت می‌کند.

دولت بحرین به طور مداوم از تعاریف مبهم «تروریسم» و جرایم امنیت ملی مرتبط را مورد نقض قرار می‌دهد تا دستگیری‌ معترضان و محکوم کردن وبلاگ‌نویسان، پزشکان و فعالان حقوق بشر را توجیه کنند.

گاردین با اشاره به این موارد ادامه داد مهم نیست که تا چه اندازه بحرین از نظر استراتژیک همپیمان مهمی برای آمریکا است اما این اقدامات دولت بحرین نباید نادیده گرفته شود. آمریکا مردم بحرین نادیده گرفت زیرا نگرانی این کشور حمایت از رژیم مستبد بحرین بوده است که میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است و بر روی منافع راهبردی ژئوپلتیکی آمریکا علیه ایران کار می‌کند و اهمیتی به تمایلات قانونی شهروندان بحرین نمی‌دهد.

از آنجاییکه حدود 15 هزار آمریکایی در «منامه» پایتخت بحرین مستقر شده‌اند، آمریکا مسئولیت دارد از روابط خود با خانواده سلطنتی برای حصول تضمین حقوق مردم بحرین استفاده کند.

گاردین ادامه داد که زمان آن رسیده است که آمریکا به طور آشکارا تصریح کند که رژیم بحرین نتوانسته است پیشنهادات کمیسیون مستقل بحرین را اجرا کند و اینکه مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده است.

این روزنامه انگلیسی در پایان به دولت اوباما توصیه کرد در حالیکه اعتراض جنبش «تمرد» آغاز می‌شود، دولت آمریکا نباید شاهد خاموش یک سرکوبگری گسترده و خشونت‌آمیزی باشد که پیشتر نیز از جانب رژیم بحرین مشاهده شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول