اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

اعتبارات 2200 میلیارد ریالی برای احداث سد دالکی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اعتبارات دو هزار و 200 میلیارد ریالی احداث سد دالکی گفت: با بهره‌برداری از سد دالکی 14 هزار هکتار نخیلات بخش سعدآباد، منطقه دالکی و دهقائد دشتستان آبیاری خواهد شد.

اعتبارات 2200 میلیارد ریالی برای احداث سد دالکی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، شاپور رجایی ظهر امروز در بازدید از محل احداث سد دالکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزی یکی از پتانسیل‌های ارزشمند استان بوشهر است و باید با تمام توان در این راستا تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: احداث سد دالکی از پروژه‌های عظیم آبی است که با پیگیری مسئولان استان محقق شده و تاثیر فراوانی بر رشد و تقویت صنعت کشاورزی خواهد داشت.

رجایی بیان داشت: تمامی مراحل قانونی مربوط به قراردادر احداث سد دالکی و تفاهم‌نامه صورت گرفته و برای انجام بخشی از کارهای تشریفاتی قرارداد پروژه به‌منظور تایید به شورای اقتصادی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات اجرای این طرح اضافه کرد: هم‌اکنون 10 میلیارد ریال اعتبارات مصوب قانون پیوست بودجه برای سد نیز مصوب شده است و 500 میلیارد ریال نیز از محل مجوز فروش اوراق مشارکت که در ردیف قانون بودجه به سد دالکی اختصاص دارد نیز پیش‌بینی شده است.

این مسئول اذعان داشت: با همکاری و پیگیری‌های استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان قرارداد احداث سد دالکی با پیمانکار قطعی و تفاهم‌نامه مالی و قرارداد اجرایی با پیمانکار نیز نهایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: هم‌اکنون قرارداد احداث سد دالکی برای اخذ تصمیم بازپرداخت از سوی دولت طبق ماده 10 به وزارت نیرو ارسال شده و بر اساس موافقت وزارت نیرو برای اخذ مجوز تضمین به شورای اقتصادی ارسال می‌شود.

رجایی با اشاره به  ابراز داشت: هم‌اکنون پیمانکار در مرحله ارزیابی و بازبینی فنی برای تجهیز کارگاه است و از ابتدای شهریور سال جاری تجهیز کارگاه و امور اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

وی به وظایف پیمانکار در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: پیمانکار سه وظیفه اساسی در این پروژه دارد که شامل تکمیل راه دسترسی و ساخت پل روی رودخانه اصلی و ایجاد حفاری‌های لازم برای احداث دو تونل به طول 800 متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: ایجاد فرازبند یا کارسردم سد که آب را از رودخانه به داخل تونل‌ها منحرف می کند از اقداماتی است که پیمانکار انجام خواهد داد.

رجایی در ارتباط با میزان کلی اعتبارات اجرای سد دالکی اظهار داشت: اعتبار کلی برای ساخت سد دالکی دو هزار و 200 میلیارد ریال است. این سد در ارتفاعی به طول 105 متر با ذخیره آبی 430 میلیون مترمکعب برنامه ریزی و 280 میلیون مترمکعب حجم مخزن سد نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.

رجایی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این سد حدود 14 هزار هکتار نخیلات بخش سعدآباد، منطقه دالکی و دهقاید دشتستان آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/2452/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول