اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

برداشت 54 هزار تن خارک و رطب در دشتستان

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از برداشت 54 هزار تن خارک و رطب در دشتستان خبر داد.

برداشت 54 هزار تن خارک و رطب در دشتستان

حسین قیصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه زیرساخت‌های کشاورزی است و در سال‌های گذشته اقدامات ارزنده‌ای در این راستا در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: دشتستان بیش از 70 درصد تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و همه ساله شاهد تلاش و فعالیت کشاورزان دشتستانی هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان عنوان کرد: برداشت رطب و خارک در دشتستان با تلاش و فعالیت تولیدکنندگان انجام شده و انتظار داریم تا پایان شهریورماه این مهم تداوم داشته باشد.

قیصری گفت: کبکاب، بریمی، زاهدی، شهابی، برهی، مکتیو و ... از نمونه‌های مهم نخیلات دشتستان هستند که گونه‌های مهم تولید خارک و رطب محسوب می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از برداشت 54 هزار تن خارک و رطب در دشتستان خبر داد و تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 130 هزار تن محصول از نخیلات دشتستان برداشت شود که بیش از 40 درصد شامل 54 هزار تن را رطب و خارک تشکیل می‌دهند.

قیصری اظهار داشت: دشتستان بیش از 4,5 میلیون اصله نخل را در خود جای داده و هم از نظر تولید و هم از نظر سطح زیر کشت رتبه نخست تولید خرما را در کشور داریم.

وی افزود: بیش از 30 هزار هکتار از اراضی دشتستان زیر کشت نخیلات است که نشان دهنده حجم بالای زیر کشت این محصول است.

قیصری یادآور شد: خرما و رطب و خارک تولیدی دشتستان در بازار استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان، کهکیلویه و بویراحمد و داخل استان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/2452/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول