اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبر داد

آغاز انجام عملیات اصلاحی بر روی شبکه‌های برق‌دار با خط گرم

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: عملیات اصلاحی بر روی شبکه‌های برق‌دار با خط گرم در استان مازندران آغاز شد.

آغاز انجام عملیات اصلاحی بر روی شبکه‌های برق‌دار با خط گرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منوچهر جعفری در جمع خبرنگاران درباره مزایای این طرح، اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم کاهش انرژی توزیع نشده را انجام عملیات اصلاحی بر روی شبکه‌های برق‌دار توسط اکیپ‌های خط گرم است.

این مسئول افزود: داشتن شبکه ایده‌آل بدون تلفات و خاموشی غیرممکن است، بنابراین باید در راستای کاهش آنها گام برداریم تا ضمن سعی در کاهش تلفات، انرژی توزیع نشده را کاهش دهیم.

وی به مزایای کار بر روی شبکه‌های توزیع با خط گرم اشاره و کاهش تلفات در اثر اصلاح شبکه، کاهش تعداد زمان خاموشی، داشتن برق مستمر و پایدار، کمک به اقتصاد و تولیدات صنایع، رضایت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی،جلوگیری از فرسودگی تجهیزات که در اثر کلید‌زنی مکرر بوجود می‌آید و طول عمر بیشتر تجهیزات و اجزای شبکه‌ها، امکان نصب تجهیزات جدید و برداشت تجهیزات معیوب شبکه بدون اعمال خاموشی، داشتن کارایی بالاتر همراه با ایمنی بیشتر، جلوگیری از اشغال تلفن‌های شرکت برای پاسخگویی به مشترکان بی‌برق، جلوگیری از درگیر شدن بی‌سیم، خودرو و مامورین مانور، پیشگیری از حادثه قبل از وقوع آن به دلیل رفع معایب شبکه از مزایای کار بر روی شبکه‌های توزیع با خط گرم برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات شرکت‌های برق، شکستگی یا ترک خوردگی مقره‌ها، شکستگی پایه و کراس آرم، خرابی تجهیزات ایمنی مثل کات اوتها، برق‌گیرها و بسیاری موارد دیگر دلایلی برای ایجاد خاموشی در شبکه‌ها است و علاوه بر این موارد، انجام مانورهای دوره‌ای برای بررسی وضعیت خطوط و نیز ایجاد تغییرات در شبکه برحسب موقعیت و شرایط خاص تعداد زیادی از خاموشی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه با به‌کارگیری نیروهای کارآمد داخل صنعت برق، درصددیم موضوع اجرای تعمیرات ضروری روی شبکه‌های برق‌دار فشار متوسط را به سرعت نهادینه سازیم، اظهار داشت: در بخش توزیع برق، به طور کلی تعمیرات شبکه و اجرای عملیات خط گرم به دو روش «فرمان از دور » و «فرمان از نزدیک» انجام می‌گیرد که در شرایط فعلی روال اصلی این عملیات بر مبنای روش «فرمان از نزدیک بوده» و در کنار آن، عملیات «فرمان از دور» هم به عنوان یک مکمل مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات خط گرم به روش «فرمان از دور» نیاز به تجهیزات پیچیده‌تری داشته و از نظر فرد مجری، عملیات آن سخت‌تر است اما اجرای این عملیات به روش «فرمان از نزدیک» از نظر فرد مجری، ساده‌تر ولی هنرمندانه‌تر و دقیق‌تر بوده که تجهیزات آن گران‌تر و مدرن‌تر است.

وی تصریح کرد: برای انجام این کار دوره‌های آموزشی برگزار و در این دوره آموزشی، آموزش تئوری کار با خط گرم، آموزش استانداردها و اصول شبکه‌های توزیع، آموزش کار با خط گرم به صورت عملی در شهرستان‌های مختلف استان، آموزش ایمنی کار با خط گرم، مشاوره درباره کار با برق و زندگی مرتبط با برق در مدت 45 روز از سرفصل‌های آموزشی بود که از اول اردیبهشت تا 15 خرداد ادامه داشت و افرادی که قرار است به عنوان اعضای گروه خط گرم فعالیت کنند باید از روحیه انضباط‌پذیری قوی و شرایط فیزیکی مناسبی برخوردار بوده و آموزش‌های سطح عالی را در حد بین‌المللی گذرانیده باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اذعان کرد: شش شرکت از جمله شرکت آتیه نیروی طبرستان، خزر نیرو سرا، نیرو افزا قلعه، سیستم‌های نوین انرژی معراج، تواتر برق مازندران و نیرو نور چهل سره آمادگی خود را برای حضور در این دوره‌های آموزشی و کار با خط گرم بر روی شبکه‌های فشار متوسط در مازندران اعلام و در این دوره‌ها حضور فعال داشتند.

به گزارش فارس، انجام عملیات اصلاحی بر روی شبکه‌های برق‌دار با خط گرم در مازندران حدود 15 روز است که آغاز شده و تمام نقاط  شهر و روستا از گلوگاه تا آمل نیز قابلیت اجرایی دارد.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول