اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

ایجاد رشته مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار ضروری است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: برای انسجام آموزش‌ها ایجاد رشته مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار امری ضروری به نظر می‌رسد.

ایجاد رشته مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار ضروری است

روح الله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان جدید و نوپا بودن مباحث مطرح در خوشه‌های کسب و کار گفت: با توجه به آموزش‌های متفرقه در این زمینه و عدم انسجام این‌گونه آموزش‌ها در یک رشته خاص، ایجاد رشته مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار ضروری است.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن الگوی توسعه خوشه‌های کسب و کار در دستور کار صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و پرورش نیروهای متخصص در این زمینه رشته مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار نیز در دستور کار قرار گرفت.

ابراهیمی با بیان ضرورت تربیت نیروهای متخصص در زمینه مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار ادامه داد: تاسیس و راه‌اندازی این رشته‌ تحصیلی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اینکه رشته پیشنهادی در ارتباط با حوزه مدیریت و توسعه خوشه‌های کسب و کار است اظهار کرد: مأموریت این رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی است.

وی همچنین افزود: این رشته با بررسی و نظارت بر فعالیت یک یا چند گروه بنگاه‌ اقتصادی، راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت عملکرد و جلوگیری از آفت‌ها و آسیب‌های اقتصادی آنها را ارائه می‌کند.

ابراهیمی گفت: دوره مورد نیاز شامل تربیت و توانمندسازی نیروی متعهد، متخصص و علاقمند برای مدیریت و برنامه‌ریزی صنعتی و خوشه‌های کسب و کار با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بنگاه‌های اقتصادی خرد، کوچک و متوسط است.

وی هدف از ایجاد این رشته را نظام‌مند کردن فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و نهادهای مرتبط با خوشه‌های کسب و کار و افزایش کیفی عملکرد بنگاه‌های کوچک و متوسط با یکدیگر از طریق الگوسازی‌های موفق و جلوگیری از آفت‌ها، آسیب‌ها و بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و ... عنوان کرد.

پذیرش دانشجو پس از تصویب کارگروه استانی و کشوری

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه رشته مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار با ویژگی‌های یاد شده در سطح کارشناسی در دانشگاه‌های کشور وجود ندارد، اظهار داشت: تنها سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دوره‌های زمانی نامنظم اقدام به برگزاری یک دوره‌ آموزشی برای این منظور می‌کند که با توجه به محدودیت‌های مختلف آموزشی، زمانی و ... نتایج لازم کسب نشد.

ابراهیمی پذیرش دانشجو در رشته مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار را پس از تصویب آن در کارگروه استانی و بعد از آن در کارگروه کشوری عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های صورت گرفته توسط معاونت صنایع کوچک این شرکت، رشته مدیریت توسعه خوشه‌های کسب و کار در ترم دوم سال تحصیلی جدید به نتیجه برسد و شاهد جذب دانشجو در بهمن امسال باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم یادآور شد: این شرکت از سال 86 با هدف تربیت نیروهای متخصص فنی و مهارتی اقدام به تاسیس مرکز علمی کاربردی شرکت شهرک‌های صنعتی کرد.

وی افزود: تاکنون در این دانشگاه نزدیک به 600 نفر فارغ‌التحصیل در رشته‌های برق، کسب و کار، حسابداری، جوشکاری، تعاون و ... داشته است.

شرکت شهرک‌های صنعتی قم به‌ عنوان شرکت تابعه «سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران» در اسفند ماه سال 76 تاسیس شد و از فروردین سال 77 فعالیت خود را در شهرک صنعتی شکوهیه و سلفچکان آغاز کرد؛ هم‌اکنون شرکت دارای هفت شهرک صنعتی مصوب و یک مجموعه فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام/2258/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول