اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده دریابانی استان بوشهر خبر داد

دستگیری 19 متجاوز مرزی در آب‌های خلیج فارس

جانشین فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: در 5 ماهه نخست امسال 19 متجاوز مرزی در آب‌های خلیج فارس واقع در محدوده استان بوشهر دستگیر شدند.

دستگیری 19 متجاوز مرزی در آب‌های خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرحیم اسکندری صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت متجاوزان مرزی در استان بوشهر اظهار داشت: این افراد که عمدتا تبعه هند، بنگلادش و پاکستان بودند با استفاده از شناورهای متعلق به کشور عربستان عمدا یا سهوا وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند و با هوشیاری ماموران دریابانی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: همچنین 18 صیاد و دریانورد ایرانی هم توسط کشورهای همسایه در مدت مذکور دستگیر شده‌اند، نکته قابل توجه اینکه طرف ایرانی در مدت دو هفته وضعیت دستگیر شدگان را مشخص می‌کند اما برخی کشورهای همسایه در حدود دو تا چهار ماه صیادان ایرانی را در بازداشت نگه‌می‌دارند.

کشف بیش از 124 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان بوشهر

اسکندری بیان کرد: در 5 ماهه امسال ارزش کالاهای قاچاق کشف شده بیش از 124 میلیارد ریال بوده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 119 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: عمده مواد قاچاق کشف شده شامل، مواد نیروزا، سوخت، ابزارآلات و مواد آرایشی بهداشتی بوده است.

جانشین فرماندهی دریابانی استان بوشهر در ارتباط با قاچاق سوخت هم گفت: در 5 ماهه ابتدای سال گذشته 402 هزار و 505 لیتر سوخت قاچاق در آب‌های استان بوشهر کشف شد که این رقم در مدت مشابه سال جاری 801 هزار و 965 لیتر بوده است.

اسکندری تصریح کرد: بیشترین قاچاق کشف شده مربوط به سوخت بوده که عمده دلیل آن هم قیمت ارزان آن است ضمن اینکه عمده قاچاق هم عرضه خارج از شبکه بوده است.

هیچ موردی از قاچاق خاک در استان بوشهر نداشتیم

اسکندری گفت: در حالی که مواردی از قاچاق گل در استان بوشهر داشتیم اما گزارشی در مورد قاچاق خاک از استان بوشهر نداشتیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد قاچاق ماهی و میگو هم گفت: در 5 ماهه امسال شاهد افزایش 268 درصدی قاچاق ماهی و میگو در استان بوشهر بودیم.

جانشین فرمانده دریابانی استان بوشهر اظهار داشت: با وجود امکانات و تجهیزات موجود به راحتی می‌توانیم با قاچاقچیان برخورد کنیم.

اسکندری گفت: هیچ نقطه‌ای از آب‌های خلیج فارس در حوزه استحفاظی استان بوشهر کور نیست و با وجود تعامل مثبتی که با سایر نیروهای مسلح همچون سپاه داریم، تمام نقاط کور را هم پوشش دادیم.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول