اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال آمل:

میانگین ولادت در آمل از میانگین کشوری کمتر است

رئیس اداره ثبت احوال آمل گفت: میانگین ولادت در آمل از میانگین کشوری کمتر است.

میانگین ولادت در آمل از میانگین کشوری کمتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی هاشمی‌نسب صبح امروز در جلسه بررسی موالید جمعیتی با بیان اینکه شهرستان آمل با داشتن 376هزار و 56 نفر 12 درصد جمعیت استان مازندران را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: 61 درصد از جمعیت شهرستان آمل را جمعیت شهری و 38 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به ترکیب جنسیتی این شهرستان افزود: 50.4 درصد از جمعیت شهرستان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

هاشمی نسب با بیان اینکه نرخ ولادت در کشور 18.7 در هزار و این میزان در مازندران 14.1 درصد است، گفت: نرخ ولادت در شهرستان آمل 13.8 درصد است که از این حیث آمل رتبه یازدهم استان را دارد.

وی با اعلام اینکه در نرخ وفات نیز آمل رتبه یازدهم استان را دارد، تصریح کرد: نرخ وفات در کشور 4.8 درصد و در مازندران 4.9 درصد است که این میزان در شهرستان آمل 4.6 درصد است.

رئیس اداره ثبت احوال آمل با تاکید بر اینکه نرخ ازدواج در کشور 10.9 دهم درصد است، بیان کرد: این میزان در مازندران 10.4 درصد و در آمل نرخ ثبت ازدواج 11.9 درصد است که آمل در این زمینه رتبه چهارم استان را دارد.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج نیز در آمل از میانگین کشوری بالاتر است، تاکید کرد: سن ازدواج در کشور در گروه مردان 27.4 و در زنان22.1 گزارش شده و نیز در مازندران میانگین سن ازدواج مردان 27.1 و در زنان 22 سال است.

این مسئول با اشاره به این ازدواج در این شهرستان بیان داشت: سن ازدواج مردان آملی 28 سال و سن ازدواج زنان 22.11 سال است.

هاشمی‌نسب با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد که افزایش طلاق و کاهش ازدواج در جامعه در حال وقوع است، اظهار کرد: این امر به وضعیت فرهنگی جامعه نیز لطمه وارد می‌کند.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول