اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی امسال رخ داد

افزایش 13 درصدی ثبت ولادت در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از رشد 13 درصدی ثبت ولادت طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش 13 درصدی ثبت ولادت در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت‌احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا اظهار کرد: طی امسال تعداد 6 هزار و 679 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 13 درصدی است.

وی با بیان اینکه طی مدت مشابه سال گذشته تعداد پنج هزار و 928 ولادت در استان به ثبت رسیده بود، افزود: 4/98 درصد از ولادت‌های چهار ماه نخست سال جاری در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیم درصد رشد داشته است. 

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: طی این مدت تعداد یک هزار و 986 واقعه وفات در استان به ثبت رسیده است.

زاهدی‌نیا با بیان اینکه طی مدت مشابه سال گذشته 9/90 درصد از وفات‌های استان در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رسیده بودند، افزود: 5/93 درصد از وقایع وفات استان در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت می‌رسند و از این آمار 87 درصد از آن‌ها با ارائه مستندات از مراجع قانونی شامل گواهی پزشک، سازمان آرامستان‌ها، مسئولان خانه‌های بهداشت، پزشکی قانونی و ... به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به مواد قانونی ثبت وفات اظهار کرد: گواهی شاهدان برای ثبت وفات نیز در قانون پیش بینی شده و با احراز هویت گواهان و ارائه مدارک هویتی ثبت وفات صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری 13 درصد از وقایع وفات استان با گواهی گواهان ثبت شده است. 

وی گفت: نرخ ثبت وفات در استان 8/6 است یعنی به طور تقریبی به ازای هر هزار نفر از جمعیت استان هفت فوت ثبت می‌شود که این آمار از میانگین کشوری که پنج فوت است بیشتر بوده و نشان دهنده ثبت وفات بیشتر با توجه به مستندات قانونی است.

انتهای پیام/63001/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول