اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

بوی تعفن فاضلاب شهرک صنعتی فیروزکوه کماکان آزاردهنده است

به رغم پیگیری‏های فراوان از وضعیت فاضلاب شهرک صنعتی «دشت ناصر» فیروزکوه، بوی مشمئزکننده فاضلاب این ناحیه صنعتی کماکان ساکنان محل و مسافران عبوری را آزار می‏دهد.

بوی تعفن فاضلاب شهرک صنعتی فیروزکوه کماکان آزاردهنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، به رغم پیگیری‏های مکرر این رسانه، فاضلاب شهرک صنعتی دشت ناصر فیروزکوه کماکان بدون تغییر مانده و هنگام عبور از این ناحیه صنعتی با بویی بسیار بد و آزاردهنده مواجه می‏شویم که موجبات تألم خاطر ساکنان منطقه، مسافران و گردشگران عبوری را فراهم می‏کند.

رضا کرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در این رابطه به فارس گفت: به رغم گذشت چند سال، تصفیه‏خانه این شهرک صنعتی هنوز راه‏اندازی نشده است.

وی افزود: متأسفانه مدیرعامل شهرک صنعتی و شهرداری فیروزکوه، هر یک به نوعی از پیگیری مسئله و راه‏اندازی این تصفیه‏خانه شانه خالی کرده و سر باز می‏زنند.

کرمی اظهار داشت: از سال 81 و با ارائه اخطاریه‏های متعدد از سوی محیط زیست به مدیران و مسئولان این شهرک صنعتی، مراتب اعتراض و لزوم آغاز به کار تصفیه‏خانه به تکرار عنوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به منطقه، مبلغ 200 میلیون تومان برای راه‏اندازی تصفیه‏خانه شهرک تعلق گرفته است، اما با گذشت چندین سال تاکنون هیچ اقدام مثمر ثمری در این ارتباط انجام نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه بیان داشت: به نظر می‏رسد، بروز اختلافات بین شهرداری به عنوان یکی از سهام‏داران سهام مالکانه شهرک صنعتی و مدیرعامل شهرک، عامل اصلی تحقق نیافتن این مهم باشد.

وی هشدار داد: ادامه روند کنونی، موجبات آلودگی شدید آب، خاک و هوا را در منطقه فراهم می‏سازد و تهدیدی بسیار جدی برای محیط زیست و عامل به خطر افتادن سلامت شهروندان است.

به گزارش فارس؛ از تعویض و جابه‏جایی پیاپی مدیران این شهرک به عنوان یکی از عوامل اصلی به نتیجه نرسیدن این اخطارها نام برده می‏شود.

گفتنی است؛ از دیگاه حقوقی 16 درصد سهام مالکانه شهرک صنعتی دشت ناصر فیروزکوه در اختیار شهرداری فیروزکوه به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره شهرک است.

این گزارش حاکی است؛ شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه تنها شهرک صنعتی خصوصی کشور است که در پیشانی شهر و ابتدای ورودی آن از سمت تهران قرار دارد و هم‏اینک 18 شرکت از مجموع 60 شرکت موجود در آن فعال هستند.

انتهای پیام/2568/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول