اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان تاکید کرد

کوهبنان نیازمند تخصیص اعتبارات و کمک‌رسانی ویژه

فرماندار کوهبنان گفت: حجم خسارت ناشی از سیل در کوهبنان بالا است و نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و کمک‌رسانی ویژه به این شهرستان هستیم.

کوهبنان نیازمند تخصیص اعتبارات و کمک‌رسانی ویژه

منصور متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: با وجود گذشت بیش از 18 ساعت از توفان و بارندگی در شهرستان کوهبنان و تلاش وصف‌ناپذیر عوامل راهداری اما مسیر ارتباطی بسیاری از روستاها هنوز مسدود است.

وی با بیان اینکه امداد‌رسانی در‌ مناطق کوهستانی با مشکلات جدی همراه است، افزود: جوانان هلال‌احمر ساعت‌ها ‌برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان و خبرنگاران برای تهیه خبر برخی از مسیر‌ها را با پای پیاده طی کرده‌اند. 

متقی عنوان کرد: شدت بارندگی در مسیر شمالی کوهبنان به حدی بود که برخورد سیل با یک خودروی سواری‌ موجب واژگونی خودرو و غرق شدن یکی از سرنشینان آن شد.

وی ابراز داشت: به دلیل طغیان شدید رودخانه مردم از نجات مصدوم گرفتار در خودرو بازماندند که موجب مفقود شدن وی شد و در نهایت با حضور تیم ‌ویژه امداد هلال‌احمر استان جستجو برای پیدا کردن جسد همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به تغییرات جوی از عصر شنبه توفان به همراه باران شدید در برخی از مناطق شهرستان آغاز شده که به دلیل شدت بارندگی و ریزش کوه مسیر کوهبنان به زرند به مدت یک ساعت مسدود شد.

وی بیان داشت: روز گذشته نیز باران شدید همراه با وزش باد‌ شهرستان کوهبنان را فرا گرفت و در مدت زمان کوتاهی سیلاب‌ها همراه با گل و لای فراوان موجب خسارت فراوان به ‌معابر عمومی شهر، مزارع کشاورزی، تخریب 250 کیلومتر جاده‌های روستایی، باغات و همچنین نابودی صیفی‌جات و تخریب بیش از 60 قنات در روستاهای شمالی و شرقی شهرستان شد.

فرماندار کوهبنان اذعان داشت: بارندگی روز گذشته به جوی‌های سیمانی، استخر آب روستاها، منازل مسکونی درختان بادام‌، گردو خساراتی زیاد وارد کرد به گونه‌ای در حال حاضر بسیاری از این روستاها فاقد آب آشامیدنی و کشاورزی هستند.

وی خاطر ‌نشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن و شیب تند شهرستان همزمان با باران شدید بسیاری از مزارع کشاورزی به طور کلی ناپدید ‌و لوله‌های انتقال آب به طور کامل در این مناطق دچار مشکل شده‌اند که با توجه به شدت بالای خسارات تا‌کنون سه مرتبه جلسه اضطراری ستاد حوادث غیر‌مترقبه تشکیل شده است‌.

متقی از استاندار کرمان و رئیس حوادث غیر‌مترقبه استان درخواست کرد با توجه به حجم بالای خسارات و از بین رفتن قنات‌های کشاورزی که روند زندگی عادی ‌مردم را مختل کرده نسبت به تخصیص اعتبارات لازم و کمک‌رسانی ویژه به شهرستان کوهبنان تلاش کنند.

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول