اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نراق خبر داد

اختصاص 30 هکتار از فضای شهر نراق به کاشت درختان مثمر

شهردار نراق از اختصاص 30 هکتار از فضای این شهر به کاشت درختان مثمر خبر داد.

اختصاص 30 هکتار از فضای شهر نراق به کاشت درختان مثمر

محمود مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شهرداری نراق به منظور ایجاد درآمد پایدار اقدام به کاشت درختان مثمر بادام، گردو، زرشک و بوته‌های گل محمدی در سطح 30 هکتار از اراضی این شهر کرده است که عواید حاصل از آن را صرف هزینه‌های جاری شهرداری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: توافقات اولیه به منظور اجرای این طرح با منابع طبیعی صورت گرفته است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار نراق گفت: اجرای این طرح علاوه بر اینکه موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری خواهد شد، نقش موثری در جمع‌آوری آب‌های سطحی و ساماندهی منابع آب و خاک دارد.

مرادی با بیان اینکه در این مجموعه مرکز پژوهش پرورش گیاهان بومی منطقه نیز ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: ایجاد پارک جنگلی و همچنین راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری به منظور توسعه صنعت گردشگری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب اجرای این طرح است که ظرف مدت پنج سال شاهد اجرا و تکمیل آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای این پروژه به ازای هر هکتار 100 میلیون تومان اعتبار برآورد هزینه شده است، گفت: در این مجموعه چهار گونه اصلی زرشک بدون هسته کشت و تولید خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم در سال سوم اجرای این طرح درآمد حاصل از اجرای طرح کل هزینه‌های جاری شهرداری را تامین کند.

انتهای پیام/87002/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول