اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت پایلوت صورت می‌گیرد

آغاز طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس در کرج از مهرماه

دبیر کارگروه ساماندهی سرویس‌های مدارس کرج از آغاز طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس کرج در سال تحصیلی جدید خبر داد.

آغاز طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس در کرج از مهرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدمحمد عطری ظهر امروز در همایش توجیهی طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس استان البرز اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف، طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس استان البرز به صورت پایلوت در شهرستان کرج آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته شیوه‌نامه ساماندهی سرویس‌های مدارس در سال 87 از سوی نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور تصویب شد که این طرح برای نخستین بار در کرج و همزمان با مهرماه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

عطری با بیان اینکه ساماندهی سرویس‌های مدارس استان البرز یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود، افزود: سلامت دانش‌آموزان و نظارت بیشتر بر سرویس‌های مدارس یکی از مهمترین اهداف ساماندهی سرویس‌های مدارس است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح تجهیز سرویس مدارس به GPS و پیام کوتاه هوشمند انجام می‌شود، گفت: وسایل نقلیه‌ای که در طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس نسبت به جابه‌جایی دانش‌آموزان اقدام می‌کنند مجهز به سیستم GPS و پیام کوتاه هوشمند می‌شوند.

عطری خاطرنشان کرد: در این راستا دانش‌آموز به محض سوار شدن در سرویس با ثبت اثرانگشت، حضور وی در سرویس برای والدینش به صورت پیام کوتاه اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ساماندهی سرویس‌های مدارس متحدالشکل کردن لباس‌های رانندگان سرویس‌های مدارس است.

عطری تأکید کرد: در این راستا تمام رانندگان سرویس‌های مدارس ملزم به استفاده از لباس‌های متحدالشکل بوده تا بهتر شناخته شوند.

وی در قسمتی از سخنان خود به تجهیز این سرویس‌ها به دستگاه gps اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌ها نیز در سرویس مدارس تجهیز می‌شود که در صورت خرابی و توقف هر سرویس،‌ بتوانیم با ردیابی وسیله‌ای دیگر را جایگزین آن کنیم.

عطری با بیان اینکه طراحی سایت ثبت اطلاعات دانش‌آموزی نیز هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: با بهره‌برداری از این سایت اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه و مشخص کردن فاصله محل زندگی تا مدرسه دانش‌آموز هزینه سرویس فرزند خود را جویا شوند.

وی ادامه داد: در این راستا براساس مسافت میان مدرسه تا منزل تعیین شده و براساس آن کیلومترشمار خورده و هزینه سرویس دانش‌آموز تا مدرسه مشخص می‌شود.

انتهای پیام/2302/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول