اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مرکز پزشکی حج همدان:

8 پزشک از همدان حجاج را همراهی می‌کنند

نماینده مرکز پزشکی حج استان همدان گفت: هشت پزشک از همدان برای خدمات‌رسانی به حجاج همدانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

8 پزشک از همدان حجاج را همراهی می‌کنند

عباس خاکسارعشاق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت ویروس کرونا که در عربستان به صورت یک بیماری درآمده اظهار داشت: ویروس کرونا عامل یک بیماری حاد تنفسی است که در صورت ابتلا انسان به آن 50 درصد مرگ و میر را به همراه دارد.

وی بیان داشت: در کشور ایران ویروس کرونا دیده نشده اما با توجه به موقعیت کشور عربستان که از تمام کشور‌ها برای زیارت به آنجا سفر می‌کنند چندین مورد مشاهده شده است.

نماینده مرکز پزشکی حج استان همدان ادامه داد: در صورتی که این ویروس به صورت شایع در شهر‌های مکه و مدینه دیده شود از اعزام حجاج 60 سال به بالا در حج تمتع جلوگیری به عمل خواهد آمد. ویروس کرونا یک بیماری حاد تنفسی است که به صورت گرده‌ها یا قطره‌های ریز از راه تنفس و همچنین دست دادن انتقال می‌یابد.

*در کشور ایران ویروس کرونا دیده نشده است 

خاکسار خاطرنشان کرد: از علائم مشخص این بیماری تب، بی‌حالی، ضعف و سستی، سرفه‌کردن، عطسه، آب ریزش بینی و ... است که شخص رفته رفته توان بدنی خود را از دست داده و حال او رو به وخامت می‌رود. 50 درصد بیماران مبتلا به این ویروس کشته می‌شوند چرا که این بیماری بسیار خطرناک است.

نماینده مرکز پزشکی حج استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور عربستان شیوع این بیماری زیاد نشده است، فعلاً اعزام نشدن به حج تمتع در حد یک توصیه است.

وی با اشاره به اینکه احتمال ورود این ویروس از کشور‌های دیگر به عربستان است، افزود: در بین حجاج ایرانی حاضر در عربستان نمونه‌ای از این ویروس دیده نشده اما این ویروس یک ویروس خطرناک و قابل گسترش است که باید مراقب بود.

وی در پایان سخنانش از همراهی 320 نفر از پزشکان کشورمان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: امسال با توجه به اینکه تعداد زائران نسبت به سال‌‍‌های گذشته کاهش یافته 320 پزشک از کشور که هشت نفر همدانی هستند، زائران را در حج تمتع همراهی می‌کنند تا سلامت حجاج را تضمین کنند.

انتهای پیام/89007/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول