اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی،‌ محلی استان اردبیل:

جشنواره بازی‌های بومی، محلی شمال‌غرب کشور در نیر برگزار می‌شود

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی،‌ محلی استان اردبیل گفت:‌ سومین جشنواره بازی‌های بومی، محلی شمال‌غرب کشور در شهر نیر و با حضور ورزشکاران مستعد برگزار می‌شود.

جشنواره بازی‌های بومی، محلی شمال‌غرب کشور در نیر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا احدی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سومین جشنواره بازی‌های بومی، محلی در نیر اظهار داشت: ما در دو دوره گذشته در مشگین‌شهر و سرعین موفق به برگزاری این مسابقات در رشته‌های مختلف بومی،‌ محلی بودیم که به بهترین شکل و با حضور استان‌های مختلف و ورزشکاران توانمند برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهریور ماه امسال نیز سومین دوره مسابقات در شهر توریستی نیر و در رشته‌های چهارگانه پرتاب وزنه، پرش طول، حمل پرس گندم و تیراندازی با کمان و همچنین دال‌پلان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات رقابت ورزشکاران را در رشته کشتی پهلوانی «گولشمک» شاهد می‌باشیم.

احدی خاطر نشان کرد: در کنار این رشته‌ها شاهد رقابت ورزشکاران در رشته پرتاب وزنه، لی‌ لی به مسافت 30 متر، تیراندازی با تفنگ بادی به اهداف ثابت، طناب‌کشی و قیقاج می‌باشیم.

این مسئول برگزاری این رقابت‌ها را نوعی فضاسازی مفرح و پرشور و نشاط برای حضور علاقمندان در یک فضای رقابتی سالم توصیف کرد و ادامه داد: امیدواریم برگزاری این مسابقات و جشنواره فرصتی را فراهم آورد تا ورزشکاران بیشتر به توانمندی‌ها و استعدادهای خود بپردازند.

وی در ادامه اضافه کرد: قرار است به این جشنواره از 9 استان کشورمان شامل استان‌های شمال‌غرب و شمالی تشریف بیاورند که به نظر می‌رسد بیش از 150 ورزشکار در منطقه توریستی بولاغلار نیر یک رقابت سالم و سازنده را شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی،‌ محلی استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: ‌در کنار برگزاری این مسابقات که از اولین ساعات روز جمعه آغاز می‌شود و تا عصر ادامه می‌یابد شاهد برگزاری آیین‌های سنتی،و بومی و محلی نظیر اجرای موسیقی آیینی و سنتی، انتخاب بهترین لباس بومی و محلی و برنامه خاص عروس‌بران عشایر می‌باشیم.

احدی به موفقیت ورزشکاران عشایری و روستایی استان در مسابقات متعدد اشاره کرد و گفت: توان ورزشی ورزشکاران روستایی و عشایری ما به حدی است که در دو جشنواره گذشته موفق به کسب عناوین برتر در رشته‌های مختلف شدند.

وی همچنین از ضرورت برنامه‌ریزی درست و صحیح و همکاری خوب مسئولان استانی برای برگزاری مطلوب و شایسته این جشنواره تاکید کرد و افزود: امیدواریم مسئولان شهرستان نیر در برگزاری موفق و مطلوب این جشنواره یاریگر ما باشند.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان نیر هم در سخنانی از آمادگی کامل برای با شکوه برگزار شدن این جشنواره و تهیه و تدارک محل مناسب برای اسکان و پذیرایی شایسته از میهمانان و ورزشکاران حاضر در این مسابقات خبر داد.

میر فخرالدین زاهد تصریح کرد: ‌نیر می‌تواند به عنوان یک منطقه توریستی و گردشگری بهترین و شایسته‌ترین فضا برای برگزاری چنین رویدادها و جشنواره‌های قابل توجه و شاخص و ممتاز باشد.

انتهای پیام/62006/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول