اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین مطرح کرد

جبران گفته‌های ناحق دشمنان ایران به کمک فارسی‌آموزان

معاون امور بین الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: تبیین جایگاه حقیقی ایران و جبران آنچه در دنیا به ناحق در مورد ایران گفته می‌شود، به کمک فارسی‌آموزان ممکن است.

جبران گفته‌های ناحق دشمنان ایران به کمک فارسی‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمحمد میرحسینی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتادمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی که با حضور استادان و دانشجویان 30 کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که این فارسی‌زبانان پاسخ سئوالات خود را از استادان جویا می‌شوند، دریچه ذهن آنان به عنوان یک هم‌وطن دوم باز می‌شود تا ایران بتواند از زبان آنان آنچه را که در دنیا به ناحق در مورد این کشور گفته می‌شود، جبران کند.

میرحسینی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها در کشوری قدم گذاشته‌اند که بنیان‌گذار بیداری و حرکت‌های عدالت‌خواهانه و تحول در چهار دهه اخیر بوده است.

وی افزود: کشور ایران به رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) مبنای بسیاری از حرکت‌های آزادی‌خواهانه در جهان است و در بسیاری از کشورهای جهان که از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند، بیداری اسلامی آغاز شده است.

این مسئول اضافه کرد: مسئولان و کارکنان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افتخار می‌کنند که در مکانی فعالیت دارند که نام مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر تابلوی آن مزین است.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به قدمت تاریخی کشور ایران گفت: کشور ایران دارای قدمت هزاران ساله در تمدن و پیشتاز عدالت‌خواهی در جهان است.

میرحسینی عنوان کرد: فرهنگ مردم ایران فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی است و شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی باید ضمن آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی و انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را که یک انقلاب اسلامی و الهام‌بخش در سال‌های اخیر بوده است، بیش از پیش به جهانیان معرفی کنند.

وی از شرکت‌کنندگان خواست تا فرصتی را که برای آشنایی با فرهنگ و انقلاب ایران برای آنان ایجاد شده است، غنیمت شمارند و بهره لازم را از آن ببرند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد این دوره آموزشی برای همه شما استادان و دانشجویان مفید باشد و ایران اسلامی بتواند پیام خود را از طریق فارسی‌آموزان که شاهدان عینی هستند، به جهانیان ابلاغ کند.

معاون امور بین الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند آنچه را در این مدت در کشور ایران می‌بینند با قلم و بیان رسای خود به صورت کاملاً عادلانه و منصفانه انتشار دهند.

میرحسینی بیان کرد: زمانی که برخی از حاضران در این دوره تصمیم گرفتند برای حضور در دوره یاد شده به کشور ایران سفر کنند مسائل و موضوعات مغرضانه‌ای در مورد کشور ایران به آنان گفته شده است که آنان با بررسی در این مدت درمی‌یابند که این موضوعات توطئه‌ای بیش نبوده است.

وی افزود: هر انقلابی که بخواهد جلوی سلطه ظلم بایستد، قطع و یقین با مقابله آنان رو به رو می‌شود و انقلاب اسلامی ایران نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

این مسئول اضافه کرد: امید است شرکت‌کنندگان در طول این دوره آموزشی زبان فارسی، مطالعه و بررسی در مورد دین مبین اسلام و فرهنگ مردم ایران را نیز دنبال کنند و پرسش‌هایی را که در این خصوص در ذهن دارند از استادانی که در طول این دوره آنان را همراهی می‌کنند، بپرسند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول