اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

اعتقاد به مبارزه برنامه‌محور با فقر از ویژگی‌های وزیر موفق است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: یک وزیر کارآمد باید معتقد به مبارزه برنامه‌محور با فقر و فساد و تبعیض باشد.

اعتقاد به مبارزه برنامه‌محور با فقر از ویژگی‌های وزیر موفق است

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ویژگی‌های یک وزیر موفق اظهار داشت: یک وزیر کارآمد باید پیرو اسلام ناب محمدی و معتقد به مبارزه برنامه‌محور با فقر و فساد و تبعیض باشد.

وی با بیان اینکه التزام عملی به ولایت فقیه و اطاعت از رهبری از ویژگی‌های برجسته یک وزیر موفق است، گفت: برخورداری از توانمندی لازم در تبیین مسائل حول محوریت ارزش‌های اسلامی و انقلابی از دیگر ویژگی‌های یک وزیر موفق است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: وزیر نظام جمهوری اسلامی ایران باید از سلامت نفس و پایبندی به اخلاق اسلامی برخوردار بوده و مدافع ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد.

وی با بیان اینکه دیدگاه سیاسی او باید برگرفته از اسلام ناب و در برابر دشمن چون کوه استوار باشد، ادامه داد: در عرصه سیاسی و فرهنگی باید راه‌های نفوذ دشمن را بشناسد و برای مقابله با آن‌ها در گستره کاری خود برنامه داشته باشد.

*وزرا باید تابع رهبری باشند

کارخانه‌ای با بیان اینکه رهنمودها و آموزه‌های سیاسی و فرهنگی مقام معظم رهبری همواره چراغ پرفروغ منش و روش سیاسی مسئولان بوده، گفت: وزرا باید تابع رهبری باشند.

وی خاطرنشان کرد: یک وزیر متعهد باید از قدرت بالا در تبیین مسائل سیاسی و فرهنگی حول محوریت ولایت فقیه برخوردار بوده و پایبندی خود را در عمل به اثبات رسانده باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه حفظ منافع ملی، امنیت ملی و وحدت ملی باید سرلوحه تمام تصمیم‌گیری‌های وزیر باشد، ابراز داشت: دشمن‌شناسی و مقاومت شجاعانه و برنامه‌محور در برابر دشمن از دیگر ویژگی‌های برجسته یک وزیر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک وزیر موفق در عرصه اجرایی، سخت‌کوشی، به روز بودن دیدگاه‌های کاری و تدوین برنامه‌ها بر اساس واقعیت‌های جاری را از مهمترین برجستگی‌های کاری وزرای پیشنهادی دانست.

کارخانه‌ای گفت: وزیر در بعد اجرایی باید از قدرت خلاقیت و برنامه‌ریزی بالا برخوردار بوده و شعار ارزشمند «ما می‌توانیم» محور اصلی برنامه‌ریزی‌های او باشد.

وی قطع وابستگی به بیگانه از طریق برنامه‌های خوداتکایی و بستن راه‌های تسلط دشمن را محور اصلی سیاستگذاری یک وزیر موفق و کارآمد قلمداد کرد.

*لزوم بهره‌گیری از نیروهای با توانمندی علمی بالا

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه راه سرافرازی ایران اسلامی از مسیر قطع امید به قدرت‌های سلطه‌گر می‌گذرد، تصریح کرد: نقاط درخشنده کشور در عرصه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و افزایش توان دفاعی در همین راستا شکل گرفته که لازم است این شیوه برنامه‌ریزی سرلوحه کار وزرای کابینه قرار گیرد و این تنها با انتخاب وزیرانی ممکن است که اتکا به سرمایه عظیم انسانی و طبیعی جمهوری اسلامی باور قلبی آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: در دنیای پیچیده و صنعتی امروز برخورداری از تخصص بالا و آشنایی با علوم و فنون روز و کشف راه‌های ورود علم و فناوری به چرخه توسعه و پیشرفت کشور، لزوم بهره‌گیری از نیروهای با توانمندی علمی بالا را در راستای افزایش قدرت علمی کشور می‌طلبد؛ بر این اساس قدرت خلاقیت و اقدامات نوآورانه از ویژگی‌های بارز وزرای کابینه در شرایط کنونی کشور است.

*برنامه برای مهار تورم، گرانی و بیکاری در کشور

کارخانه‌ای گفت: قدرت برنامه‌ریزی و خلاقیت اگر مزین به دردمندی و محرومیت‌گرایی نباشد عملاً در خدمت اقشار مرفه و بی‌درد به کار گرفته می‌شود بر این اساس توجه به محرومان از مهمترین ویژگی‌های برنامه‌ریزی است که وزرای کابینه باید در عمل به آن پایبند باشند.

وی افزود: هر یک از وزرای کابینه باید برای خنثی‌سازی تحریم‌های دشمن در شرایط کنونی و در شرایط سخت کشور برنامه عملیاتی و امیدبخش داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گرانی، تورم و بیکاری را سه مشکل اصلی کشور دانست و ادامه داد: هر یک از وزرای کابینه باید در گستره کاری خود در راستای مهار و مقابله با آن‌ها برنامه عملیاتی و قابل اجرا داشته باشند.

وی گفت: تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بر اساس واقعیت موجود جامعه و در راستای حل مشکلات مردم و نحوه مقابله با دشمن و پیشرفت کشور از ضروریات کاری هر یک از وزرای کابینه پیشنهادی است.

انتهای پیام/89002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول