اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس خبر داد

افزایش اعتبار انتقال آب از سد رودبال به 42 میلیارد تومان

نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبار انتقال آب از سد رودبال از 6 میلیارد و 200 میلیون تومان به 42 میلیارد تومان خبر داد.

افزایش اعتبار انتقال آب از سد رودبال به 42 میلیارد تومان

محمد سقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استهبان با بیان اینکه مسئولین باید در حیطه کاری خود، افق 20 ساله را در نظر بگیرند اظهار داشت: پیش از این برخی با احداث پایانه مسافربری در شمال استهبان مخالف بودند اما امروز می‌بینیم که این پایانه هم برای مسافربری و هم اینکه قسمتی از آن به مکانی برای تفریح مردم تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان استهبان پیشرفت خوبی داشته است، افزود: سال آینده این بیمارستان به اتمام می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن شیراز ـ گل گهر چهار قطعه است و طرح‌های راه‌آهن در سراسر کشور از نقطه ابتدا یا انتها شروع می‌شوند، گفت: طرح راه آهن شیراز ـ گل گهر از قطعه وسط آن که از استهبان می‌گذرد اجرا شده و قطعه چهارم نیز از شیراز تا فسا بوده که برای آن پیمانکار انتخاب شده است.

نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای پست 66 کیلوولت ایج 40 میلیارد تومان هزینه شده است و این در حالی است که در مناطق گرمسیری با کمبود برق روبه‌رو هستیم.

سقایی در ادامه به طرح درمانگاه تامین اجتماعی استهبان اشاره کرد و ابراز داشت: این درمانگاه یکی از نیازهای مهم مردم استهبان است و 65 مصوبه در مورد درمانگاه تامین اجتماعی در کل کشور داریم که سه مورد آن اجرا شده و یکی از آنها در استهبان است.

سقایی اضافه کرد: با پنج سال پیگیری شبانه‌روزی بیمه ایران به استهبان برگردانده شد.

وی در ادامه به افزایش رشته‌ها در دانشگاه‌های استهبان اشاره کرد و ابراز داشت: در دانشگاه دولتی این شهرستان به غیر از رشته عمران دو رشته دیگر نیز اضافه شده است که سال آینده در سه رشته دانشجو می‌پذیرد و همچنین ایحاد رشته‌های جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و پیراپزشکی نیز پیگیری شده است.

نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی در مورد سد رودبال استهبان گفت: برای انتقال آب از سد رودبال به استهبان، 6 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که در کمیسیون تلفیق این اعتبار به 42 میلیارد تومان افزایش یافت.

سقایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای جشنواره انجیر که نخستین بار در استهبان برگزار شد با اعتباری که از جهاد کشاورزی برای آن تخصیص یافت، هزینه‌ای از مردم گرفته نشد.

وی در پایان گفت: حیات و ماندگاری انجیرستان استهبان بستگی به آب دریاچه بختگان دارد که مدیرکل آب منطقه‌ای فارس قسمتی از حقابه را در این دریاچه رها کرده است اما باز نیز کم است و باید حقابه بیشتری به این دریاچه تعلق گیرد.

انتهای پیام/2448/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول