اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماد فرهنگی با دستان هنرمندان البرزی جان می‌گیرد / فراخوان نماد فرهنگی استان البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از ساخت نماد فرهنگی استان توسط هنرمندان بومی استان خبر داد.

نماد فرهنگی با دستان هنرمندان البرزی جان می‌گیرد / فراخوان نماد فرهنگی استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مجتبی ابراهیمی، افزود: علی‌رغم اینکه سه سال از استانی شدن البرز می‌گذرد اما هنوز نماد فرهنگی مناسبی برای این شهر انتخاب نشده است.

وی اظهار داشت: نماد فرهنگی هر استان به نوعی شناسنامه بخش فرهنگ و هنر آن محسوب می‌شود که باید در انتخاب آن دقت کرد.

این مسئول افزود: بر این اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به منظور ارتقای کیفی سیما و منظر شهری و در راستای بهره‌مندی از آثار هنرمندان،‌ فراخوان طراحی و ساخت اثر حجمی با موضوع "نماد فرهنگی استان البرز" را برگزار می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: از تمام هنرمندان دعوت می‌شود طرح‌های پیشنهادی خود را به صورت ماکت به همراه رزومه کاری و مشخصات اثر پیشنهادی (ابعاد، متریال، اهداف طرح و روش ساخت و قیمت پیشنهادی) حداکثر تا 31 شهریور ماه با ذکر نشانی دقیق پستی و تلفن تماس به آدرس استان البرز ـ کرج ـ خیابان شهید مطهری ـ نبش شاهد 2، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز معاونت فرهنگی، مطبوعاتی ارسال نمایند.

ابراهیمی ادامه داد: اندازه ماکت‌های طراحی شده باید حداقل 20 سانتی‌متر و حداکثر 50 سانتی‌متر باشد و در ساخت آن باید خلاقیت و بدیع بودن، خوانایی و شاخص بودن شکل نماد، اجرایی بودن طرح، توجه به سیمای نماد در شب و روز، خوانایی و شاخص بودن شکل نماد و در نهایت استفاده از اصول زیباشناختی رعایت شود.

این مسئول تصریح کرد: در طراحی این نماد باید هویت فرهنگی و بومی، هویت ملی و مذهبی، رشادت‌های مردم استان البرز در ادوار و حوادث گذشته به ویژه دوران دفاع مقدس و همچنین جاذبه‌های گردشگری استان انعکاس پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: بدیهی است نتیجه آثار پس از اعلام رأی کمیته حجم به اطلاع هنرمندان می‌رسد و امتیاز آثار برگزیده متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خواهد بود.

گفتنی است به نفر اول تا سوم برگزیده در این فراخوان به ترتیب کمک هزینه سفر به حج، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول