اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس کمیته امداد قروه خبر داد

تحقق 71 درصدی تعهد کمیته امداد قروه در ایجاد اشتغال برای مددجویان

رییس کمیته امداد امام خمینی قروه از تحقق 71 درصدی تعهد این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان این در سال‌جاری خبر داد.

تحقق 71 درصدی تعهد کمیته امداد قروه در ایجاد اشتغال برای مددجویان

حجت‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: سهمیه ایجاد اشتغال این نهاد در سال‌جاری 320 مورد بوده است که تاکنون 229 مورد محقق شده است.

وی افزود: برای ایجاد این میزان اشتغال 17 میلیارد و 755 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در راستای پایداری اشتغال ایجاد شده، آموزش‌های بلند مدت و کوتاه مدت به متقاضیان ارائه می‌شود، تصریح کرد: در همین زمینه 2 هزار و 60 نفر با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 160 میلیون ریال در قالب آموزش‌های یک روزه کارآفرینی و بلندمدت فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی افزود:  تمامی آموزش‌های ارائه شده به مددجویان کاملا رایگان بوده و در کانون فرهنگی و تربیتی ولایت این نهاد برگزار می‌شود، که در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر فنی و حرفه‌ای نیز ارائه می‌شود.

وی سهمیه اشتغال سال گذشته این نهاد را 410 مورد اعلام کرد که با ایجاد 661 مورد فرصت شغلی،61 درصد بیشتر از تعهد این نهاد محقق شده است.

وی تسهیلات پرداختی سال گذشته را 42 میلیارد و 350 میلیون ریال اعلام کرد و در ادامه با اشاره به امور انجام شده توسط کمیته امداد در جهت صحیح هزینه کردن تسهیلات پرداختی و پایداری طرح‌های اجرا شده؛ خاطرنشان کرد: نظارت بر طرح‌های اجرایی مددجویان و بیمه کردن مجریان و ابزار و سرمایه کار خریداری شده آنان از اقدامات مهمی است که پایداری این طرح‌ها را در پی خواهد داشت.

رحیمی تصریح کرد: عملکرد ما در حماسه اقتصادی تاثیرگذار است؛ همین که ما بتوانیم مشکل اشتغال خانواده‌های نیازمند و اقشار پایین جامعه را رفع نماییم حماسه اقتصادی را محقق کرده‌ایم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه افزود: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به منظور تامین اهداف توانمندسازی جامعه هدف افزایش اثربخشی آموزش‌های مهارتی، پایداری طرح‌های اشتغال و ارتقای بهره‌وری، آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجرایی کرده که ثمرات مطلوبی را در پی داشته است.

به گفته رحیمی، این اشتغال زمینه خودکفایی مددجویان را فراهم می‌کند و به همین دلیل کمیته امداد امام خمینی قروه در صدد است با بهره‌گیری از این فرصت زمینه خودکفایی تمامی مددجویان خود را فراهم نماید.

انتهای پیام/79009/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول