اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه خوزستان خبر داد

حضور تیم‌های کنترل سلامت رانندگان در جاده‌های خوزستان

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: تیم‌های کنترل سلامت در جاده‌ها حضور دارند و از رانندگان پرخطر از نظر اعتیاد به مواد مخدر و مصرف الکل تست می‌گیرند.

حضور تیم‌های کنترل سلامت رانندگان در جاده‌های خوزستان

قاسم قدرتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بیشترین حجم ترافیک در جاده‌های اهواز، غیزانیه، هفتکل، باغملک، دهدز و بهبهان است و پیش بینی می‌کنیم که با توجه به آغاز دور دوم مسافرت‌های تابستانی ترافیک در جاده‌های استان تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

وی ادامه داد: تا اول مهرماه فرصت داریم مسافرت‌ها را پوشش دهیم، پلیس راه تمهیداتی را اندیشیده و امکانات لازم را فراهم کرده است تا بهترین نحوه سرویس دهی را فراهم کند.

رئیس پلیس راه خوزستان به لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: با سازمان‌ها و دستگاه‌هایی چون هلال احمر، اورژانس، راهداری، پایانه‌ها، امداد خودرو جلساتی برگزار کردیم و قرار بر این شد که در کنار تیم‌های گشتی، راه‌های استان را پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: برای نظارت دقیق بر راه‌های استان و حفاظت از جان هموطنان 89 تیم گشتی ساماندهی، 75 درصد دوربین کنترل سرعت سیار و 10 درصد دوربین کنترل سرعت ثابت در نظر گرفته شده است.

قدرتی از اعزام تیم‌های کنترل سلامت رانندگان خبر داد و تصریح کرد: پس از توقف رانندگان پرخطر که معمولا الکل و مواد روانگردان مصرف می‌کنند از آن‌ها تست گرفته شود و در خصوص تست اعتیاد تجهیزات لازم در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه از رانندگان وسایل عمومی نیز تست گرفته می‌شود، خاطر نشان کرد: مأموران پلیس راه با لباس مبدل برای کنترل نامحسوس رفتار رانندگان وسایل نقلیه عمومی در این وسایل حضور دارند.

وی همچنین عنوان کرد: انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی بیشترین و مرگبار‌ترین تخلفات رانندگی هستند که رانندگان باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

قدرتی به تخلفات خط قرمز اشاره کرد و افزود: رانندگانی که از تخلفات خط قرمز تعدی کنند علاوه بر اعمال قانون و کسب 100 امتیاز نمره منفی، خودروی آن‌ها به مدت سه روز توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه یکنواخت بودن جاده‌های استان خوزستان باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان می‌شود گفت: از رانندگان می‌خواهیم در هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنند و طبق الگوی زندگی خود ظهر‌ها از ساعت 13 و 30 دقیقه تا ساعت 16 و 30 دقیقه و شب‌ها از ساعت یک تا پنج و 30 دقیقه رانندگی نکنند و به استراحت بپردازند.

رئیس پلیس راه خوزستان، دلیل بعضی از تصادفات را صحبت با تلفن همراه عنوان کرد و افزود: رانندگان در هنگام رانندگی نباید با تلفن همراه صحبت کنند و معطوف شدن حواس به صحبت با بقیه سرنشینان و توجه به دستگاه پخش و عوض کردن سی دی خطرساز است.

وی با اشاره به اینکه تجربیات بیشتر تصادفات منجر به فوت نبستن کمربند ایمنی است، عنوان کرد: در سه روز گذشته چهار مورد تصادف منجر به فوت در جاده‌های زیدون ـ بهبهان، هفتکل ـ باغملک و اندیمشک ـ شوشتر بوده است.

انتهای پیام/72011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول