اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدت و تجارت کردستان خبر داد

توزیع 300 تن مرغ در کردستان / لبنیات در کردستان افزایش قیمت ندارد

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدت و تجارت کردستان با اشاره به افزایش قیمت مرغ، از توزیع 300 تن مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت خبر داد.

توزیع 300 تن مرغ در کردستان / لبنیات در کردستان افزایش قیمت ندارد

بختیار خلیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به تمهیدات سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و کمیسیون تنظیم بازار تصمیماتی در رابطه با توزیع کالا در ماه رمضان اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه براساس مصوبات شورای نظارت بر بازار، سبد کالای رمضان برای کارمندان و فرهنگیان به قیمت کلی 91 هزار تومان اختصاص یافت، ادامه داد: 10 کیلو برنج هندی به مبلغ 39 هزار تومان، 5 کیلو شکر به مبلغ هر کیلو یک هزار و 500 تومان، 4.5 کیلو روغن نباتی شامل 5 بطری 90 گرمی و هر بطری 3 هزار و 700 تومان  و 5 کیلو مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 4 هزار و 600 تومان به این منظور در نظر گرفته شد که توسط اتحادیه‌های مربوط نسبت به جذب آن اقدام به عمل آمد.

به گفته وی؛ این برنامه‌ریزی برای ماه رمضان و مدتی پس از آن صورت گرفته است، به گونه‌ای که اختصاص سبد کالایی کارمندان و فرهنگیان با مجوز وزارت تا اواخر مرداد ماه جاری تمدید شده است. 

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدت و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سازمان اقدام به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی از قبیل انواع برنج هندی پرمحصول، سفید، تایلندی و آرژانتینی، حبوباتی چون عدس و نخود و همچنین قند و شکر با قیمت‌های مصوب و زیر قیمت بازار کرد.

خلیقی با اشاره به اینکه در کنار این اقلام، کالاهای پروتئینی چون گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد نیز ذخیره‌سازی شد، قیمت کالاهای عرضه شده در این ماه را به این شرح اعلام کرد: قیمت گوشت قرمز منجمد، هر کیلو 16500 تومان، گوشت مرغ منجمد، هر کیلو 4900 تومان، شکر هر کیلو 1600 تومان، قند هر کیلو، 2050 تومان، برنج تایلندی هر کیلو 2050 تومان، برنج هندی پر محصول هر کیلو 1800 تومان، برنج سفید و آرژانتینی هر کیلو 2300 تومان، عدس هر کیلو 3200 تومان و نخود هر کیلو 3100 تومان.

وی با بیان اینکه این طرح تنها مختص ماه مبارک رمضان بوده است، تصریح کرد: البته با توجه به ذخیره‌سازی فراوان صورت گرفته پس از این ماه نیز اقدام به عرضه کالاهای مازاد خواهیم کرد.

خلیقی با تأکید بر اینکه در آستانه عید فطر مشکلی در خصوص تأمین و توزیع کالای اساسی وجود ندارد، عنوان کرد: ذخیره سازی مناسب به این منظور صورت گرفته است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدت و تجارت کردستان با اشاره به افزایش قیمت مرغ در سطح کشور از تزریق 300 تن مرغ منجمد به بازار استان خبر داد و بیان داشت: این اقدام در راستای تنظیم و تعدیل قیمت بازار و کاهش قیمت گوشت منجمد و با توزیع در واحدهای صنفی منتخب و فروشگاه‌ها صورت خواهد گرفت. 

وی همچنین از اتخاذ تمهیدات لازم به منظور برگزاری نمایشگاه پائیزه عرضه مستقیم کالا در اواخر شهریور ماه خبر داد و اذعان داشت: این نمایشگاه‌ها در سطح استان و با محوریت مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها برگزار می‌شود.

این مسئول پیرامون وضعیت قمیت لبنیات نیز گفت: با توجه به تصمیماتی که در مرکز گرفته شد، قیمت فراورده‌های لبنی 15 درصد افزایش یافته هرچند که این موضوع به صورت کتبی اعلام نشده است.

خلیقی متذکر شد: اما خوشبختانه در استان کردستان با توجه به تزریق به موقع نهاده‌های دامی و توزیع در هفت واحد صنعتی تولید مواد لبنی هیچگونه افزایش قیمتی را در استان شاهد نبودیم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدت و تجارت کردستان با اشاره به همکاری واحدهای تولید کننده و توزیع متناسب شیر در واحدهای صنفی، خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام به افزایش قیمت غیرقانونی خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات با اتحادیه‌ها و سازمان‌های صنفی از قبیل خواروبار، مرغ و تخم مرغ، قصابان و سایر مجامع صنفی از همکاری آنها با سازمان در خصوص توزیع و نظارت بر بازار تشکر کرد و خواستار ادامه این همکاری‌ها شد.

انتهای پیام/79012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول