اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه اعلام کرد

ساخت 12 سد در استان کرمانشاه/ افت ذخیره آب‌های زیرزمینی در دشت‌ها

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: 12 سد در دست ساخت داریم که یک سد از این تعداد سد تغذیه مصنوعی، یک سد لاستیکی و بقیه سد ذخیره هستند.

ساخت 12 سد در استان کرمانشاه/ افت ذخیره آب‌های زیرزمینی در دشت‌ها

محمد کهریزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: 12 سد در دست ساخت داریم و از استان‌های پیش‌رو در این زمینه هستیم که یک سد از این تعداد سد تغذیه مصنوعی، یک سد لاستیکی و بقیه سد ذخیره هستند و هشت سد آب‌گیری شده است.

کهریزی با بیان اینکه از اوایل دهه 80 کار سدسازی شروع شد، تصریح کرد: آب‌رسانی به شهرهای کرمانشاه، پاوه و سنقر را در دست اقدام داریم و شبکه‌های اصلی و فرعی در سطح بیش از 50 هزار هکتار در دست احداث هستند.

وی میزان سطح ذخیره آب‌های زیرزمینی را 12 متر عنوان کرد و از افت ذخیره آب‌های زیرزمینی در دشت‌های استان کرمانشاه خبر داد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: افت سطح آب زیرزمینی در شیان و ماهی‌دشت به 35 متر می‌رسد و دلیل این موضوع کاهش میزان بارندگی در هشت سال گذشته بوده است.

کهریزی تاکید کرد: تخصیص حفر چاه برای کشاورزی صفر است، اما در موارد خاص برای شرب و مصارف صنعتی مجوز حفر چاه با بررسی دقیق و کارشناسی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی افزایش داشته و در سال گذشته، 650 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها بحران کمبود آب آشامیدنی رخ داده بود، افزود: با اقدامات انجام شده و اجرای بخشی از طرح اصلی آب‌رسانی، بحران حل شد و با گذشتن از فصل گرما از این مشکل کاسته خواهد شد.

کهریزی از فعالیت تیم صیانت در بخش بستر رودخانه‌ها خبر داد و گفت: این تیم مانع از برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه می‌شوند و تعیین حد حریم و بستر رودخانه را انجام می‌دهند.

وی از اختصاص 200 میلیارد تومان در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای ساماندهی آب‌شوران خبر داد و بیان داشت: 35 متر معبر در بافت قدیمی شهر که در تملک شخصی قرار داشت، آزاد شد که کار مهمی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با ساماندهی آب‌شوران، مسیر زیادی مسقف و در بافت فرسوده تبدیل به خیابان می‌شود که نقش زیادی در کاهش بار ترافیکی شهر کرمانشاه دارد.

وی اعلام کرد: از سیمان ضد سولفات در ساماندهی آب‌شوران استفاده می‌شود تا گاز گوگرد، ابنیه را از بین نبرد.

کهریزی ادامه داد: در شرایط کم آبی شهروندان باید مدیریت مصرف را به‌درستی انجام دهند و کشاورزان از شیوه‌های نوین آبیاری استفاده کنند.

وی از انجام کار مطالعاتی برای انتقال آب از سد پالنگان به کرمانشاه خبر داد و وضعیت تمام طرح‌های آبی استان را تعیین تکلیف شده اعلام کرد.

کهریزی تصریح کرد: با اتمام طرح‌های آبی استان کرمانشاه، 200 هزار هکتار به اراضی آبی استان افزوده و اشتغال زیادی ایجاد می‌شود. 

*گلایه از توقف تزریق بودجه به طرح‌ها

وی ابراز داشت: به اندازه تمام استان اعتبار داریم که با احتساب اوراق مشارکت به 320 میلیارد تومان می‌رسد، اما تاکنون مبلغی دریافت نکرده‌ایم و اگر همین وضع ادامه پیدا کند، کارها تعطیل و بیش از یک‌هزار کارگر بیکار می‌شوند.

کهریزی با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌ها موجب رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شود، اظهار داشت: در برخی پروژه‌ها بدهی زیادی داریم و از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضای کمک برای رفع این مشکل را داریم.

انتهای پیام/2700/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول