اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فعالیت‌های ورزشی تضمینی برای سلامتی جامعه /با ورزش آشتی کنیم

امروزه جامعه هر چه بیشتر به سمت توسعه و پیشرفت می‌رود، نقش ورزش در زندگی‌ها کمرنگ‌ترمی‌شود، این در حالی است که فعالیت‌های ورزشی مهر تضمینی برای سلامتی جامعه است.

فعالیت‌های ورزشی تضمینی برای سلامتی جامعه /با ورزش آشتی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هر نوع فعالیت ورزشی که بتواند تغییر و تحولات اساسی را در زندگی روزمره انسان‌ها ایجاد کند برای سلامتی ما مهم است.

اما امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت جوامع هر چه به سمت تحول و تغییرات پیش می‌رویم به سلامتی خود کمتر توجه کرده و ورزش را کمتر را در زندگی خود جای می‌دهیم.

با ورزش آشتی کنیم

نقش انجام ورزش در کاهش بیماری‌ها و حتی کاهش مرگ و میرها بر کسی پوشیده نیست، اما باز هم شلوغی بازار زندگی و حرکت به سمت توسعه ما را از این مهم نیز غافل کرده است، لذا لازم است تا با ورزش آشتی کنیم.

با توجه به این که فعالیت فیزیکی مناسب می‌تواند تاثیر مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها، عوارض آنها و در نهایت مرگ و میر ناشی از آن داشته باشد، باید با کمی تأمل و اهمیت به سلامتی خود ورزش را نیز در زندگی جایگزین کرده و به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌های سلامتی آن را در سبد فعالیت‌های خود قرار دهیم.

لیلا ابراهیمی کارمند در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به این که محل کارم در تهران است، مجبور هستم از ساعات اولیه صبح برای حضور به موقع در محل کار از منزل خارج شده که در این میان زمانی برای فعالیت ورزشی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: نقش سلامتی زنان در خانواده نباید به فراموشی سپرده شود، چرا که حضور زن در خانواده از اهمیت به سزایی برخوردار است و به عنوان پایه اصلی در تحکیم خانواده محسوب می‌شود.

این شهروند کرجی تأکید کرد: برای این که بتوانم حداقل کمی از فعالیت‌های ورزشی را در زندگی خود بگنجانم، روزهای پنجشنبه با فرزندم به پارک‌هایی که ورزش‌های همگانی انجام می‌شود، مراجعه کرده و یک ساعتی را در این اماکن مشغول می‌شویم.

تینا نفری دانش‌آموز کرجی نیز در این رابطه با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: توجه به ورزش بانوان و نقش آن در سلامتی خانواده کمرنگ است.

وی ادامه داد: کمبود سالن‌های تخصصی برای بانوان در کرج و همچنین توجه بیشتر به ورزش آقایان سبب شده است تا دختران کمتر در عرصه‌های ورزشی حضور داشته باشند.

این دانش‌آموز با بیان این که در مدارس نیز به مقوله ورزش بسیار کم اهمیت داده می‌شود، افزود: در برخی از موارد حتی ساعت ورزش ما برای آموزش دروس دیگر گرفته می‌شود و ما مجبوریم در برخی از ساعات ورزش نیز به یادگیری دروس بپردازیم.

نیما رحمانی دانشجو با بیان این که به ورزش بسیار اهمیت می‌دهد، گفت: توسعه امکانات ورزشی در کرج، ایجاد سالن‌های بیشتر به منظور دسترسی آسان مردم به این اماکن یکی از مهمترین مسائلی است که مسئولان باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

علیرضا جوانمردی مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: توسعه ورزش و نقش آن در سلامتی جامعه بر کسی پوشیده نیست، لذا با برنامه‌ریزی‌های اساسی باید این مهم را بیش از گذشته در بین مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان ترویج دهیم.

وی ادامه داد: امروز علاقمندان بسیاری برای حضور در فعالیت‌های ورزشی در کرج به کلاس‌های ورزشی مراجعه می‌کنند، لذا رشد جمعیتی جوان کرج می‌طلبد تا ما نیز تمهیدات اساسی را برای توسعه اماکن و سالن‌های ورزشی بیندیشیم و به عنوان یک مسئول در این زمینه تلاش خود را دو چندان کنیم.

جوانمردی با اعلام این که بعد از استان شدن البرز تلاش‌های ما برای توسعه اماکن ورزشی دو چندان شده است افزود: با توجه به اینکه در گذشته کرج با کمبودهایی در این زمینه مواجه بوده است، لذا تا رسیدن به استانداردهای لازم فاصله داشته و باید گام‌های خود را برای رسیدن به اهداف موردنظر بلندتر برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: یکی از ورزش‌هایی که امروز در بین مردم بسیار بیشتر رواج پیدا کرده، ورزش پیاده‌روی است.

جوانمردی افزود: پیاده‌روی ورزش لذت‌بخش و کم‌خطری است که در دسترس همگان بوده و همه جا و همه وقت امکان اجرای آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا قشرهای مختلف مردم برای انجام این ورزش بسیار راغب‌تر هستند.

این مسئول با بیان این که تاثیر ورزش پیاده‌روی در ایجاد و ابقای سلامتی نقش به سزایی دارد، گفت: باید با هماهنگی و تعاملات اماکنی را برای حضور مردم به منظور این گونه ورزش‌ها ایجاد کنیم.

وی پارک‌ها را یکی از اماکن مهم برای ورزش پیاده‌روی به منظور حضور مردم عنوان کرد و گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت وضعیت تنفسی، کاهش علایم بیماری‌های روده‌ای، تقویت روانی افراد با کاهش استرس، بی‌خوابی و اضطراب و تقویت و ایجاد حس شادابی و ... از مهمترین مزایای ورزش پیاده‌روی است.

جوانمردی، علمی کردن ورزش را یکی از اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت: ارائه آموزش‌های دقیق، همچنین توسعه اماکن و تجهیزات ورزشی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای علمی کردن ورزش در این استان انجام داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ورزش و پرورش ورزشکاران است، لذا برای دستیابی به این مهم و پرورش ورزشکاران در رشته‌های مختلف باید علمی کردن ورزش و آموزش‌های درست را در رأس کار قرار دهیم.

جوانمردی ایجاد رشته‌های ورزشی گوناگون را در این استان همراه با ایجاد امکانات مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های ما در این اداره کل ایجاد 10 پایگاه قهرمانی ورزش در استان البرز است.

جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه اماکن ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه اماکن ورزشی به ویژه ورزش بانوان تأکید کرد و ادامه داد: رشد جمعیت و نیاز شهروندان به ورزش یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که باید به آن توجه شود.

جوانمردی افزود: در این راستا در بحث اماکن ورزشی استان اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

وی افزود: در این راستا تعاملات و هماهنگی‌هایی با سرمایه‌گذاران به منظور جذب اعتبارات برای ساخت اماکن ورزشی انجام شده است.

انتهای پیام/2302/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول