اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

نجات 48 گردشگر در ساحل رشت

فرماندار رشت از استقرار 130 یاور ناجی در نوار ساحلی این شهرستان خبر داد و گفت: 48 نفر گردشگر از ابتدای تابستان امسال تاکنون در ساحل رشت نجات داده شدند.

نجات 48 گردشگر در ساحل رشت

سید ولی‌الله عظمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پنج طرح سالم‌سازی دریا در ساحل این شهرستان اظهار کرد: شش طرح جدید سالم‌سازی دریا در ساحل رشت ایجاد می‌شود.

وی به 49 نقطه شنا ممنوع در نوار ساحلی رشت اشاره کرد و افزود: مناطق مذکور به دهیاری‌ها واگذار شده است.

عظمتی با بیان اینکه از ابتدای تابستان امسال تاکنون یک نفر در ساحل رشت غرق شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در مدت مذکور 9 نفر غرق شدند.

فرماندار رشت از استقرار 69 ناجی در طرح‌های سالم‌سازی دریای رشت خبر داد و تصریح کرد: 90 درصد حقوق ناجیان غریق تاکنون پرداخت شده است.

وی با اشاره به استقرار 65 یاور ناجی به صورت ثابت در نوار ساحلی رشت، بیان کرد: تعداد یاور ناجیان در تعطیلات به 130 یاور ناجی افزایش می‌یابد.

عظمتی به نجات 48 نفر گردشگر در 10 روستای ساحلی رشت از ابتدای تابستان امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر در طرح‌های سالم‌سازی دریای رشت مستقر است.

فرماندار رشت با بیان اینکه واگذاری نوار ساحلی شهرستان به دهیاران هزینه‌ها را به نصف کاهش داده است، اذعان کرد: دهیاران تمام ساحل رشت را مدیریت می‌کنند.

وی اضافه کرد: دهیاران امکانات، سرویس‌های بهداشتی و خدمات رفاهی را برای مسافران فراهم می‌کنند.

عظمتی با اشاره به 50 نقطه شنا ممنوع در ساحل رشت، اظهار کرد: امسال مناطق مذکور با صرف هزینه کمتر توسط دهیاران مدیریت شده است.

فرماندار رشت از اجرای برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی دریا خبر داد و افزود: گردشگران بسیاری به منطقه بوجاق مراجعه می‌کنند و دهیاران برای فعالیت در این منطقه نیاز به مجوز محیط زیست دارند.

وی با بیان اینکه دهیاران با عوامل محلی ساحل را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: زباله‌ها در ساحل توسط دهیاران جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/84001/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول