اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

عید فطر روز بازگشت به اصل انسانیت است

امام جمعه میاندرود عید فطر را روز بازگشت به اصل انسانیت دانست.

عید فطر روز بازگشت به اصل انسانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، صبح امروز نماز عید فطر این شهرستان به امامت سیدمجتبی رسولی جویباری در گلزار شهدای شهر سورک مرکز میاندرود اقامه شد.

امام جمعه شهرستان میاندرود در خطبه‌های عید سعید فطر با تبریک این عید به همه مومنان و روزه‌داران اظهار داشت: عید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلام است.

وی با بیان اینکه عید به معنای روز جشن و شادی است افزود: معنای دیگر فطر بازگشت است و در این روز انسان به واسطه یک ماه روزه‌داری و دوری از گناهان به خداوند نزدیکتر شده و به اصل خود باز می‌گردد.

امام جمعه میاندرود در ادامه با اشاره به عوامل بازگشت و شکوفایی فطرت توحیدی پرداخت و گفت: یکی از این راه ها تقوا، تذهیب و تزکیه نفس است.

این مسئول افزود: انسان با روزه‌داری تمرین تقوا می‌کند چرا که تقوا روح انسان را پاک و تطهیر کرده و انسان را به ملکوت پیوند می‌زند.

رسولی نزول قرآن در ماه رمضان را برای به سعادت رسیدن انسان و وصل شدن به خدا دانست و تصریح کرد: ماه رمضان ماه هدایت انسان به سوی خدا است.

وی وجوب روزه را در راستای کسب تقوا عنوان کرد و افزود: ماه رمضان ماه شکوفایی فطرت الهی انسان است و به همین دلیل خداوند در پایان یک ماه روزه‌داری عید فطر را قرار داده است.

امام جمعه میاندرود همچنین به حرکت دسته جمعی مردم از منازل و مسجد جامع شهر به سمت محل اقامه نماز اشاره کرد و گفت: در روایات هم بر این امر تاکید شده است چرا که در روز قیامت نیز انسان‌ها به صورت دسته جمعی از قبور خود به سمت جایگاه حساب حرکت خواهند کرد.

این مسئول به همزمانی عید جمعه و عید فطر هم اشاره کرد و متذکر شد: یک عید و یک نماز کفایت از عید دیگر می‌کند و بنا بر این در این روز نماز جمعه نخواهیم داشت.

رسولی به حفظ تقوا و معنویات ماه مبارک رمضان توسط مومنان تاکید کرد و اذعان داشت: اینکه انسان توانسته است یک ماه از گناه دوری کند نشان‌دهنده این است که انسان اگر اراده کند می‌تواند در ماه‌های دیگر نیز با اجتناب از گناه به خداوند نزدیک شود.

انتهای پیام/86021/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول