اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

عید فطر روز شکوفایی استعدادهای معنوی و روحانی است

امام جمعه قروه گفت: هرگاه انسان در پرتو برکات ماه رمضان به فطرت ناب خود ‏رسید به حقیقت مفهوم عید فطر رسیده است و آغاز ماه رمضان در واقع براى او عید است.

عید فطر روز شکوفایی استعدادهای معنوی و روحانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلای نورالثقلین عترت و قرآن این شهر برگزار شد گفت: عید فطر وقتى براى ما عید واقعى است که در مسیر خودسازى، پیروز شده باشیم، و تحول عمیقى در ما پدیدار شده باشد.

وی با بیان اینکه دین اسلام بر اساس ‏فطرت و سرشت انسان و دستورهاى آن هماهنگ با درون ذات ‏وجود انسان است، تصریح کرد: اگر فطرت از دستبرد جهل، خرافات، تبلیغات غلط و تربیت‏هاى ‏ناسالم، محفوظ باشد، در واقع به آموزه‌های ناب اسلامی دست می‌یابد ، چراکه خداوند آیین خود  را براساس نیازهاى فطرى بشر تدوین نموده است.

وی افزود: اگر انسان داراى فطرت ‏نخستین به دور از حجاب‏ها و زنگارها باشد، بدون هیچ‏گونه تردید، راه‏ توحید و دستورهاى صحیح الهى را مى‏پسندد و برمى‏گزیند.

به گفته خطیب جمعه قروه خودسازى در ماه رمضان، انسان را به مقامى مى‏رساند که ‏پرده‏هاى جهل، هواپرستى و هرگونه موانع ضد فطرت از سر راه فطرت‏ برداشته مى‏شود و انسان مسلمان در این هنگام به فط‏رت ناب خود که از درون ذات ‏وجودش مى‌جوشد باز مى‌‌گردد.

احیای عید فطر را جشن آفرینش دوباره انسان برشمرد و افزود: اعیاد اسلامی، بزرگترین و شکوهمندترین مظاهر حیات اجتماعی در تاریخ جامعه انسانی‌اند و نماد اتحاد و انسجام دنیای اسلام هستند.

وی مهم‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان را خدایی شدن عنوان کرد و گفت: مؤمنان واقعی که زمینه سعادت در نهادشان بوده، در پرتو معارف روح بخش مکتب رمضان، استعداد واقعی خود را باز می‌شناسند و به سوی هدف نهایی گام بر می‌دارند و به سعادت حقیقی می‌رسند. 

وهابی‌ها اذناب فرهنگ ابوسفیانی هستند

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی برکات ماه مبارک رمضان، تقویت اراده را از جمله مهم‌ترین ثمرات آن دانست و افزود: در پرتو همین اراده رمضانی بود که امام راحل به عنوان پرورش یافته این مکتب توانست در برابر دنیای استکبار الحادی بایستد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع در 88 سال پیش، گفت: این حرکات مذموم از سوی حکومت‌های ضد اسلامی طرح‌ریزی و توسط اذناب فرهنگ ابوسفیانی و ملحد وهابی پیاده می‌شود.

احیا با بیان اینکه این گونه حرکات از سوی مسلمانان واقعی پیرو اسلام ناب محمدی(ص) اعم از شیعه و سنی مردود است، خاطرنشان کرد: احترام به مقدسات دینی و اماکن مذهبی در فرهنگ الهی و اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی بصیرت و آگاهی را در درجه اول تنها راه مقابله با این ترفندهای تفرقه افکنانه عنوان کرد و افزود: وظیفه تک تک مسلمانان از شیعه و سنی این است تا با آگاهی از معارف دینی با بدعت‌های پوچ مقابله کنند.

آمریکا در پشت صحنه تمامی جنایات اسرائیل است

خطیب جمعه قروه به سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم غاصب اسراییل اشاره و اظهار داشت: در این نبرد، پوشالی بودن رژیم جعلی اسراییل بیش از هر زمان دیگری به جهانیان ثابت شد.

احیا؛ آمریکا را برنامه‌ریز اصلی جنایات اسرائیلی‌های غاصب معرفی کرد و افزود: هر رئیس جمهوری که برای آمریکا انتخاب می‌شود، ابتدا در کنگره این کشور ملزم می‌شود تا نهایت حمایت خود را از این نطفه شوم خود به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با اسرائیلی که تمامی حکومت‌های ضد اسلامی از آن حمایت می‌کنند، مقابله با تمامی دنیای کفر است.

انتهای پیام/79009/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول