اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه محمودآباد:

پیام نماز عید فطر اجتماع مسلمانان است

امام جمعه شهرستان محمودآباد پیام بزرگ نماز عید سعید فطر را اجتماع همه مسلمانان پس از یک ماه تعبد و روزه‌داری دانست.

پیام نماز عید فطر اجتماع مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی در اجتماع باشکوه و معنوی نمازگزاران عید سعید فطر در خطبه‌های نماز با توصیه به خود و همگان به رعایت تقوا گفت: محصول یک ماه روزه‌داری مسلمانان، تقوا است و همه تلاش کنیم این تقوا در طول سال نیز رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه خدا فرمود که بهشت را به اندازه زمین و آسمان خلق کردم، خاطرنشان کرد: به راستی ماه مبارک رمضان قطعه‌ای از بهشت خدا بود و خوشا به حال آن‌هایی که از این فرصت بیشترین استفاده را کردند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: خداوند متعال و پیامبر و همه ائمه مردم را سفارش به نماز و روزه کردند تا از این طریق وسوسه‌های شیطانی را از وجود خود بزداییم.

اسماعیلی به مضامین دعای قنوت نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: مضامین همه دعاها از جمله دعای قنوت، دعای جوشن کبیر و دعای مجیر نجات انسان از آتش جهنم است و رمضان زمانی بود که به فرموده خدا در جهنم در این ماه بسته می‌شود.

وی با سفارش به اینکه مبادا از امروز دوباره در جهنم را به روی خود باز کنیم، همگان را توصیه به حفظ این روحیه معنوی کرد.

خطیب جمعه محمودآباد عید فطر را روز خوشحالی و خرسندی برای روزه داران دانست و گفت: آن کسانی که بدون عذر و دلیل در ماه مبارک رمضان روزه نداشتند در این روز عیدی ندارند و خوش به حال آن کسانی که علیرغم عذر و دلیل با همه مشقت‌ها روزه‌دار بودند.

اسماعیلی در خطبه‌های دوم نماز عید فطر شهرستان محمودآباد یکی از پیامدهای مهم نماز عید فطر در کنار نماز جمعه را اجتماع بزرگ مسلمانان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اجتماع علاوه بر ایجاد وحدت و امید در بین مردم مسلمان منجر به یأس و ناامیدی دشمنان دین خدا می‌شود که جا داشت هیئت امنای مساجد شهری اهتمام بهتری در برگزاری وحدت آفرین نماز عید فطر در مصلای شهر داشتند.

اسماعیلی دیگر پیامد نماز عید فطر را تعمیق بخشیدن به ارتباط بنده با خدا توصیف کرد و ابزار داشت: ارتباط با خدا و کسانی که در مسیر خداوند هستند که مهمترین آنها پدر و مادر هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه اگر پدر و مادر در قید حیات هستند در این روز به دیدار آنها بروید و اگر هم از دنیا رفتند بر سر مزار پدر و مادر حاضر شوید چرا که خداوند نگاه به قرآن، ولایت و پدر و مادر را دارای ثواب دانستند.

وی انجام صله ارحام را یکی از سفارشات در این روز عنوان کرد و افزود: به خاطر مسائل پیش پا افتاده صله رحم با اعضای خانواده و بستگان را قطع نکنید.

اسماعیلی با اشاره به پیام رسیدگی به ایتام در روز عید فطر گفت: صندوق‌های کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آماده جمع‌آوری کمک‌های شماست و پس از یک ماه عبادت و بندگی با دستگیری از ایتام و نیازمندان ثواب این ماه را کامل کنید.

امام جمعه محمودآباد با گرامیداشت حماسه جنگ 33 روزه حزب الله لبنان اذعان داشت: رژیم صهیونیستی در این جنگ خوار و حقیر در نزد دنیا نشان داده شد و بار دیگر پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز در آمد.

وی همچنین با اشاره به هفته پرکار و حساس مجلس در بررسی رأی اعتماد وزرای پیشنهادی رئیس جمهور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت نقطه قوت دولت دهم و پوشاندن نقاط ضعف آن‌ها، رئیس جمهور دولت یازدهم را به عملی کردن منویات رهبری توصیه کرد.

اسماعیلی عدالت‌طلبی، فسادستیزی، ساده‌زیستی، شجاعت، پیشرفت علمی و فناوری را از جمله نقاط قوت دولت گذشته دانست و خاطرنشان کرد: عدم تواضع، نداشتن سعه صدر، عدم خردگرایی و تدبیر و حکمت، عدم مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، رعایت نکردن شایسته‌سالاری، عدم اهتمام به امور اساس و مهم فرهنگی، عدم توجه مناسب به سند چشم‌انداز نظام و سیاست‌های اصل 44 و برنامه‌های دهه عدالت و پیشرفت و به ویژه توجه نکردن به معیشت و زندگی مردم و همچنین نداشتن دیپلماسی فعال بین‌المللی به دور از موازی کاری، نقاط ضعف دولت گذشته بود که باید در این دولت رفع شود.

انتهای پیام/86013/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول