اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از دیدار چهره به چهره استاندار البرز با 50 شهروند گزارش می‌دهد

سفرهای استانی یادگاری ماندگار برای عدالت‌خواهان

دیدار چهره به چهره استاندار البرز با 50 نفر از شهروندان این استان ظهر امروز برگزار شد و شاید این آخرین ملاقات مردمی عالی‌ترین مقام اجرایی دولت دهم با البرزی‌ها باشد.

سفرهای استانی یادگاری ماندگار برای عدالت‌خواهان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اعضای ارشد هیئت دولت از نخستین روزهای آغاز کار دولت دهم شروع شد و رفته رفته این سفرها در فرهنگ سیاسی و اداری ایران جای خاصی به خود گرفت.

به گفته محمود احمدی‌نژاد رئیس‎جمهوری فعلی کشورمان که آخرین روزهای حضور در پاستور و مقر ریاست جمهوری را تجربه می‌کند، سفرهای استانی خاطره‌ای فراموش‌‌نشدنی از خدمت به مردم بر جای گذاشته است.

رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز اقدام دولت برای سفرهای استانی را تایید فرموده و در رهنمودهای ارزشمندی که در تاریخ هشتم اسفند سال 1384 بیان فرمودند، تاکید کردند: "سفرهاى استانى آقاى رئیس‌جمهور و هیئت دولت، جزو کارهاى خیلى خوب است. رفتن در میان مردم و حرف‏‌ها را بى‏‌واسطه از زبان آنها شنیدن، خیلى در شکل بخشیدن به انگیزه‏‌هاى آن کسى که کار متوجه به اوست، تأثیر دارد. البته در کنار این کار، دو چیز را حتماً رعایت کنید. یکى اینکه با یک گفته‏ ناسنجیده، توقعى را که قابل برآورده شدن نیست یا به ‏زودى قابل برآورده شدن نیست، در مردم زنده نکنید، تا تلاقى بین قول و عمل از نظر مردم ناممکن جلوه نکند. دوم اینکه این خدمت‏‌رسانى‏‌ها که کارهاى نقد و نزدیک و شبیه مسکن است، نباید موجب شود که شما را از کارهاى زیربنایى و اساسى باز بدارد. ما به هر دو کار احتیاج داریم. نباید فقط چسبید به کارهاى زیربنایى و از نیازهاى روزمره‏ مردم غافل شد که این بسیار چیز خطرناکى است و نه عکسش درست است که ما سرگرم شویم به کارهاى امداد و فورى و اضطرارى و از آن چیزهایى که نگاه بلند مدت ما را اقتضا مى‏کند، غافل شویم. به این دو نکته حتماً توجه شود."

* ضرورت تداوم دیدارهای مردمی مسئولان با اقشار مختلف جامعه

دولت محمود احمدی‌نژاد در طول هشت سال اداره کشور، چهار دور سفرهای استانی را برگزار کرد و حتی رئیس جمهوری معتقد است که تنها مسئولی است که تمام ایران را دیده است.

این دستاورد مهم با یک تبصره که از سوی رئیس‌جمهوری و هیئت دولت بارها مورد تاکید قرار گرفته است، تاکید شد و آن هم تداوم دیدارهای مردمی مسئولان کشور با اقشار مختلف جامعه است.

رئیس‎جمهوری و اعضای ارشد هیئت دولت تاکید کرده‌اند که دیدارهای عمومی نباید تنها محدود به سفرهای استانی باشد و مسئولان اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز باید به صورت مرتب با مردم ملاقات داشته باشند.

پیرو این تبصره بود که از اواخر دولت نهم تا به امروز روزهای خاصی را اکثر مسئولان استانی و شهرستانی برای انجام ملاقات مردمی اختصاص می‌دهند و این دیدارها محدود به مدیران دولت نمی‌شود و شاهد هستیم که مقامات و مسئولان نهادها و قوای خارج از دولت از جمله مجلس و قوه قضاییه نیز دیدارهای مردمی مرتبی برگزار می‌کنند.

* دیدار چهره به چهره 50 نفر از شهروندان البرزی با استاندار

در همین راستا ظهر امروز اصغر عربیان استاندار البرز چندین ساعت وقت خود را به دیدار با شهروندان این استان اختصاص داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری البرز 50 نفر از شهروندان که پیش از از طرق مختلف تقاضای دیدار با استاندار و مسئولان اجرایی ارشد استان را داشتند، برای دیدار با عربیان دعوت شدند.

مشاهدات خبرنگار فارس حاکی از آن است که بیشترین تقاضاهای مردمی مربوط به اشتغال، وام و مسکن بود.

استاندار البرز و برخی از مدیران استانی که در این نشست حضور داشتند، دستورهایی را برای رفع مشکلات مردم صادر کردند.

* درخواست شهروندان البرزی: دیدارهای مردمی ادامه یابد

یکی از شهروندان که امروز در دیدار با استاندار البرز حضور داشت و به نظر می‌رسید که مردمی حدود 60 ساله باشد، به خبرنگار فارس گفت: در سال‌های اخیر وقتی می‌خواستیم مدیران استان را ببینیم، درخواست‌ خود را مطرح می‌کردیم و این اتفاق می‌افتاد.

وی که نخواست نامش و یا درخواستش را خبرگزاری فارس منتشر کند، افزود: البته درخواست دیدار با مسئولان سریع به نتیجه نمی‌رسید و این هم طبیعی است، چراکه مسئولان بالاخره وظایفی دارند و گرفتار هستند، اما در نهایت اگر صبر می‌کردیم، می‌توانستیم با مدیر مربوطه ملاقات داشته و درخواست‌های خود را بگوییم.

وی بیان داشت: حال که دولت به اتمام رسیده و باید دولت آقای روحانی سر کار بیاید، امیدواریم که این شیوه تداوم داشته و مسئولان همچنان به دیدارهای عمومی و مردمی خود ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، پس از پایان ملاقات حضوری 50 نفر از شهروندان البرزی با استاندار که چندین ساعت به طول انجامید، اصغر عربیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه با زبان روزه رسیدگی به کار مردم چه لذتی دارد؟ گفت: وقتی شاهد رضایت شهروندان هستیم، خستگی و تشنگی و گرسنگی هیچ معنی نخواهد داشت.

استاندار البرز همچنین تاکید کرد: در نظام اسلامی، خدمت به مردم و حفظ حرمت ارباب رجوع از وظایف مدیران است و باید کارهای مردم با دقت، سرعت و به بهترین شکل انجام شود.

عربیان اظهار داشت: ایران اسلامی اگر امروز دارای استقلال و سربلندی در جهان است، این عزت به واسطه ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران محقق شده است.

وی افزود: امروز همه مدیران ایران اسلامی در مقابل خون شهدا و تعهدی که به مردم و ولایت داده‌اند، وظایف بسیار سنگینی دارند و برای رضایت شهدا و امام شهیدان باید از تمام توان خود برای رفع مشکلات کشور و مردم استفاده کنیم.

استاندار البرز در پایان تاکید کرد: خوشبختانه مدیران استان البرز تلاش‌های بسیاری برای رضایت شهروندان انجام داده و باید این تلاش‌ها با جدیت تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ 2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول