اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

زکات فطره در کنگان 3600 تومان اعلام شد

امام جمعه کنگان گفت: زکات فطره در کنگان 3600 تومان اعلام شده است.

زکات فطره در کنگان 3600 تومان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی شامگاه چهارشنبه در نشست مسئولان کنگان اظهار داشت: مردم مومن و انقلابی شهرستان کنگان در ایام ماه رمضان با رعایت شئونات اسلامی و برپایی مراسمات معنوی فضای معنوی و ارزشی در شهرستان خلق کردند.

وی افزود: مشارکت در امور خیریه و به ویژه پرداخت زکات از سفارشات اسلام است که موجبات ریشه‌کن کردن فقر در جامعه می‌شود.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه زکات فطره در کنگان 3600 تومان اعلام شده خاطرنشان کرد: طبق نظر مبارک مراجع عظام تقلید حفظهم‌الله در ارتباط با وجوب پرداخت زکات فطره، بر هر فرد بالغ ، عاقل، غنی و...واجب است غروب شب عید فطر برای خود و افراد تحت تکفل (نان خور) 3 کیلو قوت غالب مردم آن شهر مانند گندم، جو، خرما، کشمش، ذرت، برنج و ... و یا قیمت آن کالا را حداکثر تا قبل از نماز عید به فقیر بپردازد.

محمودی بیان داشت: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده در بازار شهر کنگان و بر اساس قیمت گندم، زکات فطره برای هر نفر 3600 تومان است.

وی در ارتباط با بحث خمس نیز یادآور شد:‌اگر شخص از پولی که خمس بر آن واجب بوده بخواهد زکات فطره را بپردازد چون زکات فطره باید از مال حلال پرداخته شود 4500 تومان برای هر نفر (بر اساس قیمت گندم) را جدا کند، 900 تومان را به‌عنوان خمس به نماینده مرجع و 3600 تومان دیگر را به فقیر و یا وکیل فقیر(با رعایت شرایط) بپردازد.

امام جمعه کنگان در ارتباط با خانواده‌های بی‌بضاعت نیز تصریح کرد: زکات فطره بر افرادی که توان مالی ندارند (هزینه یک سال خود را ندارند) واجب نیست.

انتهای پیام/2451/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول