اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آغاز پروژه‌های جدید ممنوع است / بودجه اردبیل 153میلیارد تومان است

استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌ها اجازه آغاز پروژه جدید مگر در مواقع خاص و ضروری را ندارند.

آغاز پروژه‌های جدید ممنوع است / بودجه اردبیل 153میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: 153 میلیارد و 874 میلیون تومان اعتبار برای سال 92 استان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91 تنها 18 درصد اعتبارات به تملک دارایی استان اختصاص یافته بود.

استاندار اردبیل تا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نباید پروژه‌ جدیدی کلنگ‌زنی شود و همت همه دستگاه‌های اجرایی باید اتمام پروژه‌های نیمه کاره در اسرع وقت باشد.

نیکزاد گفت: 70 میلیارد تومان از کل اعتبار استان برای هزینه‌های تملک دارایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول در خصوص ساخت پروژه‌های گردشگری سرعین بیان داشت: هزینه و سرمایه حاصل از فروش هتل لاله و آب درمانی سبلان باید در راستای تکمیل پروژه‌های استراتژیک استان اردبیل صرف شود.

استاندار اردبیل  افزود: حجم مخزن سد عمارت گرمی 230 میلیون متر‌مکعب است که 20 هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می‌کند و فروش تاسیسات گردشگری سرعین باعث پیشرفت چشمگیر این پروژه استراتژیک می‌شود.

نیکزاد افزود: مجوز راه‌اندازی شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی اخذ شده است و این دانشگاه از مهر ماه دانشجو جذب می‌کند که 50 درصد دانشجویان جذب شده بومی است.

وی تصریح کرد: اگر شرکت طبیعت سبز تمایلی به سرمایه‌گذاری در اراضی 34 هکتاری واقع در شهر سرعین نداشته باشد به مجموعه جامعة‌المصطفی قم که درخواست زمین برای راه‌اندازی مجموعه خود کرده‌اند، واگذار می‌شود.

 

بودجه استان دو روز پیش ابلاغ شده است

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت:  بودجه سال 92 دو روز پیش به استان ابلاغ شده است.

سید حامد عاملی تصریح کرد: پروژه جدیدی تا پایان سال 92 تعریف نشده است و تکمیل پروژه‌ها باید تا پایان سال و مناسبت‌های هفته دولت و دهه فجر تفکیک و اولویت‌بندی شود.

وی یادآور شد: 19 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خاص در نظر گرفته شده است که شامل احیا و توسعه کشاورزی مشگین‌شهر، سدهای معیشتی استان، بهسازی راه‌های ارتباطی خلخال، احداث درمانگاه شبانه‌روزی در خلخال و تکمیل محور خلخال- کلور- درام است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها باید بر اساس شاخصه‌های نیازمندی آن شهرستان اولویت‌بندی شود.

عاملی افزود: تشکیل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در هفته آینده به منظور توزیع مناسب اعتبارات ضروری است که 4 میلیارد و 600 میلیون تومان برای آسفالت راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/62004/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول