اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

خبرنگاران در انتشار اخبار حیثیت جامعه را در نظر بگیرند/ لزوم برپایی همایش شهدای خبرنگار

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: یک خبرنگار باید در هنگام انتشار اخبار حیثیت جامعه را در نظر بگیرد و قدرت سنجش موقعیت و جداسازی بهترین‌ها را داشته باشد.

خبرنگاران در انتشار اخبار حیثیت جامعه را در نظر بگیرند/ لزوم برپایی همایش شهدای خبرنگار

حجت‌الاسلام حسین اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن تبریک به اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از شغل‌های بسیار خوب و با کرامت شغل خبرنگاری است و باید خبرنگاران قدر خود را بدانند و عظمت کار خود را درک کنند.

وی تصریح کرد: گاهی یک خبر درست و یا اطلاع‌رسانی سریع می‌تواند مردم را به آرامش برساند و برای فرد خبرنگار ثواب اخروی عظیمی به همراه داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به رسالت‌های خبرنگاری اشاره کرد و افزود: بهترین و والاترین صفت یک خبرنگار امانت‌داری است چرا که او باید خبرها را به صورت صحیح دریافت کند و به اطلاع عموم برسد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم پیامبر (ص) با عنوان ابلاغ‌کننده معرفی شده است، بیان کرد: ابلاغ به معنی پیام‌رسانی است و شغل انبیا بوده، چرا که خبر از خدا و قیامت از جانب خدا دریافت و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد.

اژدری با اشاره به اینکه خبرنگاری مانند شغل انبیا است، ادامه داد: یک خبرنگار باید قدر خود را بداند چرا که در همان راستای انبیا گام نهاده و باید آنچه را که جنبه دنیایی و مادی دارد کنار گذاشته و بیشتر به جنبه‌های اخروی و عظمت خبر همچون تحولات در جامعه فکر کند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های یک خبرنگار را صداقت در خبررسانی عنوان کرد و گفت: خبرنگاران با الگو گرفتن از پیامبر اکرم (ص) باید اخبار را بدون کم یا زیاد کردن به دیگر انسان‌ها منتقل کنند.

این مسئول عنوان کرد: یک خبرنگار باید حیثیت جامعه را در نظر بگیرد و در راستای ولایت و ولایت‌مداری گام بردارد.

اژدری با بیان اینکه برخی از اخبار مایه تشویش اذهان، به هم ریختگی جامعه، ناامیدی و یأس میان مردم می‌شود، تصریح کرد: خبرنگار نباید تمامی اخبار را انتشار دهد بلکه باید قدرت سنجش موقعیت و جداسازی بهترین‌ها را داشته و آن چیزی را انتشار دهد که مطمئن باشد رضایت خداوند در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه داشتن صداقت و امانت‌داری از جمله ویژگی‌های بارز یک خبرنگار است، متذکر شد: باید به آیات و احادیث مراجعه کرد و بر اساس قرآن و دستورات الهی مشغول به کار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: شهید خبرنگار کم نیست و این عظمت این حرفه و شغل را می‌رساند و اگر بخواهیم رسالت آن را حفظ کنیم باید در برخی از زمینه‌ها جهاد کرده و حتی جان خود را فدا کنیم.

وی با بیان اینکه جا دارد مسئولان امر همایشی در خصوص شهدای خبرنگار برگزار کنند، ادامه داد: باید این عزیزان به نسل جدید خبری معرفی شوند و منش، روش و عملکرد آنان سرلوحه و الگوی اصحاب رسانه قرار گیرد.

اژدری ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای خبرنگاران زحمت‌کش استان اضافه کرد: امیدوارم روزی برسد که تمامی خبرنگاران به دنبال یک مطلب باشند، خبری که در رأس تمامی اخبار است و آن چیزی جز ظهور مهدی موعود نیست و خبرنگار آن باعظمت‌ترین خبرنگار عالم است.

انتهای پیام/2301/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول